מטוס מנהלים רוסי כמעט נחת בטעות על מסלול סגור בנתב"ג
דו"ח החקירה: עירנות של הפקח מנעה את התפתחותו של האירוע והחרפתו
- כ' אדר התשע"ב
מטוס מנהלים רוסי כמעט נחת בטעות על מסלול שסגור לרגל שיפוצים בנתב"ג. האירוע התרחש ב-24 לפברואר בשעה 14.15 בצהריים. מטוס המנהלים, הוקר סידלי 25 של חברת Charter Jet UAB בטיסה LTC 501 הגיעה מליטא לנתב"ג.
הפקח אישר למטוס לבצע נחיתה בגישת ראיה למסלול 26 בהקפה שמאלית (דרומית). לפתע הבחין הפקח כי המטוס ממשיך בפנייה ובמקום לנחות על מסלול 26 נכנס לנחיתה, בפיינל קצר (טווח של 1 מייל) למסלול אחר - מספר 30 הסגור עקב עבודות השיפוצים בנתב"ג.
הפקח הורה מיד למטוס להפסיק את התהליך, לנסוק ולבצע סיבוב נוסף לגובה 3,000 רגל. האירוע דווח לרשות התעופה האזרחית (רת"א) ורק מאוחר יותר לחוקר תאונות אוויריות
ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחקר (רזצ'יק) רז.
כתוצאה מכך עלה בידי החוקר הראשי לשוחח עם הקברניט רק ב-8 למארס והוא הודה בטעותו. בדו"ח חקירת אירוע בטיחות הטיסה, שמפרסם החוקר הראשי, נכתב כי "עירנות טובה ותכליתית של הפקח מנעה את התפתחותו של האירוע והחרפתו. נוהל דיווח אירועי בטיחות של מגדל הפיקוח אינו מעודכן (ינואר 2011 לפני חוק הטיס החדש) - לעדכן".
הפקח אישר למטוס לבצע נחיתה בגישת ראיה למסלול 26 בהקפה שמאלית (דרומית). לפתע הבחין הפקח כי המטוס ממשיך בפנייה ובמקום לנחות על מסלול 26 נכנס לנחיתה, בפיינל קצר (טווח של 1 מייל) למסלול אחר - מספר 30 הסגור עקב עבודות השיפוצים בנתב"ג.
הפקח הורה מיד למטוס להפסיק את התהליך, לנסוק ולבצע סיבוב נוסף לגובה 3,000 רגל. האירוע דווח לרשות התעופה האזרחית (רת"א) ורק מאוחר יותר לחוקר תאונות אוויריות
ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחקר (רזצ'יק) רז.
כתוצאה מכך עלה בידי החוקר הראשי לשוחח עם הקברניט רק ב-8 למארס והוא הודה בטעותו. בדו"ח חקירת אירוע בטיחות הטיסה, שמפרסם החוקר הראשי, נכתב כי "עירנות טובה ותכליתית של הפקח מנעה את התפתחותו של האירוע והחרפתו. נוהל דיווח אירועי בטיחות של מגדל הפיקוח אינו מעודכן (ינואר 2011 לפני חוק הטיס החדש) - לעדכן".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות