י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

אפל השיקה את "האייפד החדש"; המחיר - מ-499 דולר

לא אייפד 3 ולא HD - הטאבלט ייקרא "האייפד החדש" • יושק ב-16 וב-23 במארס בעולם - אך לא בישראל • החידושים: מעבד 4 ליבות, מסך חדש ותמיכה ברשתות דור 4 • אפל הודיעה גם על גרסה חדשה לאפל TV

  • י"ז אדר התשע"ב
אפל השיקה את "האייפד החדש"; המחיר - מ-499 דולר

אחרי ניחושים רבים שסבבו את השקת הדור הבא של הטאבלטים מתוצרת אפל, חשפה החברה את המכשיר החדש, שבניגוד להשערות לא ייקרא אייפד 3 או אייפד HD, אלא פשוט "האייפד החדש". הטאבלט יכלול מספר חידושים, העיקריים שבהם - מעבד חדש, מסך הדומה באיכותו לזה של האייפון 4S ומצלמה משופרת. המכשיר החדש צפוי לתמוך גם בתקשורת דור 4 (LTE), אשר אינה זמינה בישראל.

כהרגלה, ניסתה אפל לייצור באזז מוגבר בתקשורת וברשתות החברתיות בנוגע למוצר החדש שלה. "יש לנו משהו שאתם חייבים לראות. ולגעת בו", כתבה אפל בהזמנה ששלחה לעיתונאים לפני שבוע - בעיצומה של תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה, תוך כדי שהיא מצליחה לגנוב את ההצגה מהשקות של מכשירי סלולר וטאבלטים מתחרים.

אפל ידועה במומחיותה ליצור התלהבות סביב חשיפת המוצרים שלה, עוד בטרם יודעים מהם. לפני השקת האייפד הראשון, היתה ההתרגשות כה גדולה, בתקופה שבה רבים כלל לא ידעו מהו טאבלט - ועוד לפני שהיה ידוע בוודאות כי אכן יהיה זה מכשיר טאבלט. אפל הצליחה ככל הנראה במשימה הראשונה שלה, ועוד לפני שידעו מה יהיו החידושים במכשיר החדש, בלוגים באינטרנט התמלאו בשמועות.

ובכן, השמועה הראשונה התעסקה בכלל בהנהלת החברה. לאחר שבאופן קבוע היה זה סטיב ג'ובס, המייסד האגדי של אפל שהציג את פיתוחי החברה, בהשקה של האייפון 4S באוקטובר - היה זה מנכ"ל החברה, טים קוק, שגנב את ההצגה והשיק את המכשיר. יממה לאחר האירוע מת ג'ובס, האיש שרבים מאמינים שהיה המוח מאחורי מכשירי החברה. לקראת ההשקה ערב עלו תהיות ברשת אם יהיה זה קוק שיציג את המכשיר החדש או בכיר אחר בחברה. ובכן, קוק בחר להפוך את האירוע למסיבה של בכירי אפל, כשהוא פתח את הערב, אך נתן לפיל שילר, מגן נשיא לעינייני שיווק להציג את האייפד.

קוק פתח את הערב בהכרזה כי המחשב האישי לא משמש יותר כמרכז מדיה. "האייפד הגדיר קטגוריה חדשה", אמר קוק. בתחילת הערב מעריצי אפל חששו כי לא ייחשף בו האייפד החדש, לאחר שקוק הציג קודם את הממשק החדש של אפל TV - שנראה דומה על פניו לממשק הקודם של מערכת הטלוויזיה של ענקית הטכנולוגיה. בהמשך התחילו בכירי אפל להיכנס לעניין שמרכז את מרבית תשומת הלב - האייפד החדש.

בהשקת האייפד 2, רבים התאכזבו מכך שהיה זה שדרוג קל בלבד לדגם הראשון של המכשיר, כשחלק מהשיפורים רק גרמו למבקרים לתהות מדוע לא היוו חלק כבר מהדגם הראשון. מרבית השמועות שעסקו במכשיר החדש התגלו כנכונות. אכן יש לו מסך בעל תצוגה משופרת - רטינה - שיהיה בעל רזולוציה של 2048X1536. למכשיר יהיה מעבד חדש - שיהיה בעצם פיתוח של המעבד הקודם ובעל שתי ליבות. המעבד החדש ייקרא ASX5, והוא מאכזב את חובבי הטכנולוגיה שציפו לחשיפת מעבד 6A. אפל הצהירה כי המעבד הגרפי של המכשיר יהיה בעל 4 ליבות והזיכרון הפנימי יהיה בנפח של 1 ג'יגה-בייט.

למכשיר תהיה מצלמה אחורית באיכות של 5 מגה-פיקסל, והוא יאפשר צילום וידיאו HD 1080P. בנוסף, הוא יאפשר הפעלה קולית והמרה מפקודות קוליות לטקסט - בדומה לפונקציה שקיימת במערכת ההפעלה מבית גוגל - אנדרואיד 4. האייפד החדש יהיה מעט דק יותר מקודמו - 9.4 מ"מ, אך גם כבד יותר וישקול 635 גרם, לעומת 600 גרם באייפד 2.

ההשקה הראשונית של המכשיר תהיה ב-16 במארס ומחירו יהיה החל מ-499 דולר - בדיוק כמו מחירו של אייפד 2 בעת השקתו. המכשיר יאפשר קישוריות לרשת דור 4 LTE והסוללה שלו תחזיק מעמד עד 10 שעות, לדברי אפל. ב-23 במארס יושק המכשיר במדינות נוספות, אך בינתיים לא בישראל.

בעבר נחשף כי הטכנולוגיה של חברת אנוביט הישראלית, שולבה באייפד 2. גורם מציין הערב (ד') כי בקר הזכרון של אנוביט מאפשר שיפור בהרצת האפליקציות. זאת בעצם אחת הסיבות לכך שאפל רכשה את אנוביט. טכנולוגיית ה-Memory Signal Processing שפותחה על ידי אנוביט מאפשרת לאפל להתמודד עם כשלים פיסיים בזיכרונות פלאש. שיפור ביכולות בקר הזכרון באייפד 3 מאפשרת שיפור באמינות וביצועים בהרצת אפחיקציות, כמו גם חסכון עלויות של זיכרון פלאש.

לפני ההשקה הסתובבו ברשת שמועות רבות לגבי שמו של המכשיר החדש. ההימורים הנפוצים היו אייפד 3 או אייפד HD, אך החברה בחרה לקרוא לו בסופו של דבר פשוט "האייפד החדש".

האייפד של אפל שולט כיום ללא עוררין בשוק הטאבלטים, ונהנה מנתח שוק של 57% משוק הטאבלטים ברבעון הרביעי של 2011. עם זאת, היתה זו ירידה לעומת נתח של 64% ברבעון השלישי, לאחר השקת הטאבלט של אמזון, קינדל פייר, והטאבלט של ברנס אנד נובל, נוק טאבלט, שמתחילים להציב בפניו תחרות משמעותית. הקינדל פייר הצליח לגרוף 14% מהשוק ברבעון הרביעי, והנוק - 7%. מכשיר הגלקסי טאב של סמסונג החזיק בכ-8% מהשוק.

אפל מכרה 32 מיליון מכשירי אייפד במהלך 2011, והיא הודיעה שתמכור כ-15.5 מיליון מכשירים ברבעון הראשון של 2012. עם זאת, הגידול במכירות האייפד בא לפי הערכות על חשבון מכירות המקינטוש. למעשה, קוק עצמו מעריך כי שוק הטאבלטים יעקוף את שוק המחשבים האישיים. "מהיום בו התחלנו לשווק אותו, חשבנו - לא רק אני, אלא רבים באפל - כי שוק הטאבלטים יהיה גדול משוק המחשבים האישיים, וזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה", אמר קוק באחרונה בכנס של גולדמן סאקס.
אייפד אפל חדש דגם טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}