כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

צריכת דלק לתחבורה עלתה בינואר 2012 ב-10% לעומת ינואר 2011

עליות גבוהות מאוד נרשמו בצריכת הדלקים לייצור חשמל, לאור מעבר חברת החשמל לייצור באמצעות סולר ומזוט, כתחליף לגז הטבעי

  • י"ב אדר התשע"ב
צריכת דלק לתחבורה עלתה בינואר 2012 ב-10% לעומת ינואר 2011

משרד האנרגיה והמים פירסם אתמול את נתוני צריכת הדלקים בינואר 2012. בחודש זה נצרכו בישראל 232 אלף טונה בנזין ו-235 אלף טונה סולר - עלייה של 10% בצריכת שני סוגי הדלק מינואר שעבר.

זאת, למרות גידול אפסי בסך צריכת הבנזין ב-2011, וירידה של 1% בצריכת הסולר. העלייה בצריכת הבנזין נרשמת חרף עליית המחיר בין ינואר 2011 לינואר 2012, מ-7.14 שקלים ל-7.23 שקלים לליטר.

עליות גבוהות מאוד נרשמו בצריכת הדלקים לייצור חשמל, לאור מעבר חברת החשמל לייצור באמצעות סולר ומזוט, כתחליף לגז הטבעי, שאספקתו ממאגר ים תטיס פחתה לשליש מהכמות המקורית. בינואר 2011 פעל עדיין צינור הגז מסיני, שהזרים כמות גז נוספת למשק. לפיכך ניתן לראות גידול בצריכת הסולר להפקת חשמל החל ממארס, ועלייה בצריכת המזוט החל ביולי.

לפי נתוני המשרד, צריכת הסולר להפקת חשמל בינואר עלתה מ-3,000 טונה ב-2011 ל-184 אלף טונה בינואר 2012 - עלייה של כ-5800%. צריכת המזוט לייצור חשמל עלתה מ-2,000 טונה ל-121 אלף - עלייה של כ-7,500%.

עלייה נוספת נרשמה בצריכת הדלק באניות, נתון העשוי להצביע על גידול בפעילות הכלכלית. צריכת המזוט הכבד באניות, שירדה ב-12% ב-2011 לעומת השנה שלפניה, זינקה מ-18 אלף טונה בינואר 2011, ל-28 אלף טונה ב-2012 - עלייה של 55%.
דלק צריכה עליה ינואר רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}