משבר בענף הרכב? ירידה קלה בפברואר; יונדאי חוזרת לפסגה
המותגים הבולטים בירידה: טויוטה צונחת ב-21%, מאזדה ב-56% ושברולט ב-40%• סיאט נכנסה לראשונה לעשירייה המובילה בטבלת מסירות המכוניות, ניסאן זינקה ב-58% • שוק היוקרה צומח: אאודי מובילה
- י' אדר התשע"ב
- 1 תגובות
יונדאי
האם יש משבר בענף הרכב? היבואנים מתלוננים על מסירות חלשות, ועל לקוחות הססניים, אבל בפברואר מורגשת רק ירידה קלה במסירות. מאז תחילת השנה נמסרו 38,633 מכוניות, ירידה של כ-1.5% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לכך יש להוסיף את ההערכות כי החצי השני של 2012 יהיה חזקות יותר. בראש הטבלה נמצאים מותגים שהתחזקו בשיעור ניכר: יונדאי, במקום הראשון, סיפקה 6,178 מכוניות וצמחה ב-49.6%, פורד , השנייה, עם 4,155 מסירות ועלייה של 127.5% ובמקום השלישי קיה שעלתה ב-27.3% וסיפקה 3,841 מכוניות
עם זאת, כאשר בוחנים את הטבלה, אפשר להבין את התלונות של יבואני הרכב. מתחת לשלישייה הראשונה, שסיפקה מכוניות ללקוחות שהמתינו זמן ארוך, נמצאים כמה מותגים בולטים בירידה. טויוטה צונחת ב-21%, מאזדה ב-56% ושברולט ב-40%. לעומתן, יש כמה הפתעות כמו סיאט, הנכנסת לראשונה לעשירייה המובילה, עם מכירות של 1,494 מכוניות, וניסאן, המטפסת ב-58%. נתונים אלה מעידים על כך ששוק הרכב הפך לשוק של רוכשים פרטיים, בעוד חברות הליסינג מצמצמות את הרכש שלהן. שלוש שנים אחרי המשבר ב-2008, יש לקוחות מעטים שצריך לחדש להן חוזה ליסינג, ואם נוסיף לכך את הקושי לגייס אשראי ואת החשש ממסקנות הועדה הבין-משרדית החדשה לענף הרכב, נמצא את כל הסיבות בגללן חברות הליסינג יושבות על הגדר.
כמו במשבר הקודם, ב-2008, כאשר שוק הרכב נמצא בקיטון, דווקא שוק היוקרה צומח. את המכירות בסגמנט זה הובילה אאודי, שבחודש שעבר הוזילה מחירים ומסרה 563 מכוניות, עלייה של 30% ויותר ממיצובישי ומסובארו. ב.מ.וו, הרכש החדש של גיל אגמון, מתחיל לזנק ומסר 266 מכוניות, עלייה של 35%. גם מרצדס משפרת את מעמדה, ומוסרת 205 מכוניות, עלייה של 28%.
עם זאת, כאשר בוחנים את הטבלה, אפשר להבין את התלונות של יבואני הרכב. מתחת לשלישייה הראשונה, שסיפקה מכוניות ללקוחות שהמתינו זמן ארוך, נמצאים כמה מותגים בולטים בירידה. טויוטה צונחת ב-21%, מאזדה ב-56% ושברולט ב-40%. לעומתן, יש כמה הפתעות כמו סיאט, הנכנסת לראשונה לעשירייה המובילה, עם מכירות של 1,494 מכוניות, וניסאן, המטפסת ב-58%. נתונים אלה מעידים על כך ששוק הרכב הפך לשוק של רוכשים פרטיים, בעוד חברות הליסינג מצמצמות את הרכש שלהן. שלוש שנים אחרי המשבר ב-2008, יש לקוחות מעטים שצריך לחדש להן חוזה ליסינג, ואם נוסיף לכך את הקושי לגייס אשראי ואת החשש ממסקנות הועדה הבין-משרדית החדשה לענף הרכב, נמצא את כל הסיבות בגללן חברות הליסינג יושבות על הגדר.
כמו במשבר הקודם, ב-2008, כאשר שוק הרכב נמצא בקיטון, דווקא שוק היוקרה צומח. את המכירות בסגמנט זה הובילה אאודי, שבחודש שעבר הוזילה מחירים ומסרה 563 מכוניות, עלייה של 30% ויותר ממיצובישי ומסובארו. ב.מ.וו, הרכש החדש של גיל אגמון, מתחיל לזנק ומסר 266 מכוניות, עלייה של 35%. גם מרצדס משפרת את מעמדה, ומוסרת 205 מכוניות, עלייה של 28%.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות