ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
מדינת חלם

בגלל בג"צ: בית המחבל שרצח את אורי הי"ד לא ייהרס

בג"צ נעתר לבקשת בני משפחתו של המחבל ערפאת ארפאעיה שרצח את הנערה אורי אנסבכר הי"ד והוציא צו ארעי שהקפיא את הריסת הבית | "מדובר בהחלטה הזוייה אשר מעידה שוב עד כמה שופטי בג"ץ מנותקים מן המציאות", אמרו בתגובה בפורום 'בוחרים בחיים'

בגלל בג"צ: בית המחבל שרצח את אורי הי"ד לא ייהרס
ערפאת ארפאעיה שרצח את אורי אנסבכר הי"ד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודש לאחר שצה"ל הודיע לבני משפחת המחבל ערפאת ארפאעיה שרצח את הנערה אורי אנסבכר הי"ד על הכוונה להרוס את הבית, בג"צ נעתר לבקשת בני משפחתו והוציא צו ארעי שהקפיא את הריסת הבית.

העתירה במסגרתה נתן בג"צ צו ארעי, נוגשה על ידי עו"ד לאה צמל בשם משפחת המחבל שלא להרוס את הבית בו התגורר הרוצח השפל. שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, קיבלה את הבקשה להמתין עם ההריסה והורתה לפיקוד המרכז להגיב לעתירה בתוך 48 שעות - ואז יוחלט האם להרוס את הבית או לא.

"מדובר בהחלטה הזוייה אשר מעידה שוב עד כמה שופטי בג"ץ מנותקים מן המציאות" אמרו בתגובה בפורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת 'אם תרצו'. "מחבל שיוצא לרצוח חייב לדעת שביתו ייהרס תוך 48 שעות ומשפחתו תגורש לאלתר. החלטה זו על אף שהיא ארעית היא פרס לטרור ומהווה יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות".

מועמד איחוד מפלגות הימין, איתמר בן גביר אמר כי "אסור לרמות את עצמנו. במשך ארבע שנים יש כביכול ממשלת ימין, אך לצערנו שופטי בג"צ ממשיכים לנהל את המדינה ולכבול את ידי הצבא במאבק מול הטרור. הסוף לשלטון בג"צ יתרחש רק אם אבחר לכנסת ואמונה לראשות ועדת חוקה חוק ומשפט. רק לאחר שנשנה את הרכב הוועדה למינוי שופטים ונמנה עוד עשרה שופטים בעלי תפיסת עולם יהודית לאומית לבית המשפט העליון, המצב ישתנה וידי הצבא ישוחררו למאבק אמיתי בטרור".

ח"כ מוטי יוגב התייחס אף הוא להחלטה ואמר כי "קול דמיה של אור הי"ד זועקים אלינו מן האדמה. הצדק לאור יחכה, עד שבית המשפט העליון יועיל בטובו לדון בעתירות המחבלים. בפיגוע הבא לא עלינו, לא תוכל הדוקטרינה הצדקנית של בית המשפט העליון לומר: 'ידינו לא שפכה את הדם הזה'".

הארכת מעצר של המחבל ערפאת ארפאעיה שרצח אורי אנסבכר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

המחבל ערפאת ארפאעיה, בן 29 מחברון, רצח לפני כחודשיים את אורי אנסבכר הי"ד ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. "קניתי כיפה שבועיים לפני הרצח", גילה המחבל לחוקריו "כדי שאוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בי ושלא יזהו שאני שוהה בלתי חוקי". המחבל לא התבלבל: "יצאתי מהבית במטרה לרצוח יהודי בגלל הכיבוש ובגלל היחס לעוברים במחסומים בשטחים ובירושלים".

המחבל הגיע ליער ליד עין יעל, באותו הזמן בו אורי הי"ד התבודדה במקום. ערפאת ארפאעיה אמר בחקירתו כי "ראיתי בחורה. אמרתי לה בערבית: 'שלום, אני ערבי'. ראיתי שהיא לא מבינה מה שאמרתי". במהלך שחזור הרצח הנורא, סיפק ארפאעיה פרטים מזעזעים: המחבל התנפל על אורי ודקר אותה שלוש דקירות וחנק אותה עם הצעיף שהיה עליה, גרר אותה למרחק של כ-150 מטרים.

אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אולם ביער השומם איש לא יכול היה לשמוע אותה - והמחבל דקר אותה עוד כמה פעמים וקשר לה את הידיים. המניע לרצח המזעזע לא היה ברור עד למעצרו של החשוד תושב חברון, אך המחבל ביצע שיחזור בפני חוקרי השב"כ וימ"ר ירושלים, וקשר עצמו באופן מובהק לרצח המזעזע.

אורי אנסבכר ערפאת ארפאעיה הריסת בתי מחבלים צו ארעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}