ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

האלמנה והבן מתחננים: "לא לשלוח הנהג לכלא"

דבי, אלמנת ישראל וינטר שנהרג ביום חתונת בנו, מבקשת שלא לשלוח לכלא את הנהג שגרם לתאונה • "נקמה לא תחזיר את בעלי", היא אומרת ל'בחדרי חרדים' • וגם: החתן משחזר

"האמת תנצח". דבי ואליהו וינטר בראיון
"האמת תנצח". דבי ואליהו וינטר בראיון



את הטרגדיה שהתרחשה בכניסה לאלעד לפני שלוש שנים, קשה לשכוח גם בחלוף התקופה הארוכה: ישראל וינטר ז"ל, שהסיע את בנו לאחר חתונתו לביתו שבאלעד, נהרג בתאונת דרכים קשה. רכב כיבוי שביצע פניית פרסה במקום אסור, התנגש בעוצמה ברכב המשפחתי ולא הותיר לאבי החתן המאושר שום סיכוי.

עכשיו, ימים לגזר דינו של הנהג הפוגע, מבקשים בני המשפחה: "אל תשלחו אותו לכלא".

אליהו וינטר התחתן לפני כשלוש שנים באולם במודיעין. בתום החתונה, הציע ישראל וינטר, אביו של החתן, לקחת את אחי הכלה לביתם בעיר אלעד. הם עלו על כביש 444 בדרך לביתם, שם התנגשו בכבאית שביצעה פניית פרסה אסורה וגרמה למותו המיידי ולפציעתם הקשה של הילדים.

באותה שעה חזר החתן יחד עם רעייתו הטריה לביתם החדש באלעד. 4 ק"מ לפני הכניסה לעיר הבחין החתן ברכבו של אביו הפוך בצד הדרך. לקח לו דקות בודדות להבין את גודל הטרגדיה. מהיום השמח ביותר בחייו, הפך יום חתונתו ליום הקשה ביותר.

בימים האחרונים הרשיע בית המשפט את נהג הכבאית בהריגתו של ישראל וינטר, וצפוי לגזור את עונשו בשבועות הקרובים. בני המשפחה הנפגעת פנו לבית המשפט בבקשה להקל בעונש הנהג.

בראיון מיוחד שקיים אתר 'בחדרי חרדים' עם אם המשפחה, דבי וינטר ועם בנה אליהו וינטר, הם מספרים על הלילה בו אירעה התאונה, התחושות שאחרי, המפגש הראשון שנוצר בינם לבין הנהג וגם ענו על השאלה מדוע כל-כך חשוב להם לעזור לנהג הפוגע.

"תגיד תודה שאביך ליווה אותך בחתונה"

דבי, רעייתו של אלי ז"ל, אינה שוכחת את רגעי הטראומה. "חיכנו שהוא יחזור, התקשרנו לפלאפון שלו, אבל לא היה מענה. אחרי כמה ניסיונות, הוא כבר לא היה זמין. ואז התחילו לזרום הטלפונים שהתרחשה תאונה. לא ידענו בדיוק מה קורה שם. רק אחרי כמה שעות גילנו שבעלי נהרג במקום ולא היה צאנ'ס בכלל לטפל בו".

• אליהו, איך אתה מרגיש באותו הזמן?

"התחושה היא שאתה צריך להישאר חזק. אתה אומר לעצמך: אם אני אתמוטט ואעזוב את הכל, אפספס את המטרה של בניית הבית. אתה כל הזמן חושב איך לעבור את הדקות. הכל כדי להתמודד.

"אחר-כך כבר היה קשה עם כל דקה ושניה. אתה מבין שהגזירה היא משמים. מישהו אמר לי משפט שזכור לי היטב: תגיד תודה שלפחות אביך ליווה אותך בחתונה, גם על זה צריך להודות לה'. למדנו שאנחנו צריכים להתקדם בחיים מהנקודות הקשות ביותר ולשאוב כוחות גדולים כדי להמשיך".

• בתקופה האחרונה, בית המשפט האשים והרשיע את הנהג. כעת אתם מבקשים להקל בעונשו. למה?

"מהאמונה שמה שנגזר, נגזר מהשמים", אומרת דבי וינטר. "אין לנו כעס, אנחנו מבינים מי בורא עולם ומי מנהל את העולם. הנהג הוא אדם שהביע חרטה וחייו נהרסו כתוצאה מהמקרה הטראגי הזה, הוא ובני המשפחה שלו התמוטטו נפשית ורגשית כתוצאה מהתאונה ולכן אנחנו לא רואים שום טעם שהוא ייכנס לכלא. יתרה מכך", מסבירה דבי, "אנחנו חושבים שהצורך הרבה יותר גדול בלעזור לו להשתקם. אם הוא ייכנס לכלא, זה לא דבר שיגרום לבעלי לחזור. יהיה לנו כואב יותר לראות שעוד משפחה נהרסה אם זה יקרה.

"אם אנחנו נצליח לשקם אותו, אני בטוחה שזה יהיה הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות לעילוי נשמתו של בעלי".

"הויתור יהיה לעילוי נשמתו". רצילום: "הויתור יהיה לעילוי נשמתו". ר
"הויתור יהיה לעילוי נשמתו". ר

"איני מדברת בשם משפחות נפגעי תאונות הדרכים"

• אתה מרגיש שלם עם ההחלטה הזו?

"בוא נעצור רגע ונחשוב. מה יצא לנו מזה שנעשה לו רע? מה נרוויח? כלום. לכן אנחנו בטוחים שזו מצווה לעזור וזאת מחובתנו לדאוג שיהיה לו טוב. אם הוא ייכנס למאסר, ארגיש רע שזה קרה בגללי כי אולי הייתה לי את האפשרות למנוע את זה ולא מנעתי".

• דבי, את לא מפחדת שזה ייתן פתח לעברייני התנועה?

"אמרתי במהלך המשפט שאני לא מדברת בשם כל משפחות נפגעי תאונת דרכים. אני מבקשת את הבקשה הזו במקרה הספציפי הזה כי אני מכירה את הילדים שלי ואני מכירה את הנהג ובגלל הסיבה שאני לא מרגישה שום גדלות או טובת הנאה שהוא יישב בכלא. כך הרגשנו לעשות לעילוי נשמתו של בעלי".

על המפגש הראשון מספרת דבי כי מבחינתה ומבחינת ילדיה "המפגש היה חשוב. זה סגר לנו מעגל. ההתנצלות שלו הוכיחה לנו שמדובר באדם שטעה, שכואב את הכאב של כל המשפחה שלנו".

• מה יקרה אם בכל זאת בית המשפט יגזור עליו עונש מאסר?

"יהיה לנו קשה, אנחנו רוצים לראות אותו משוחרר ולראות אותו משתקם. בסך הכל מדובר באדם שהיה בעת מילוי תפקידו. יהיה לי קשה לדעת שהאמת לא תצא לאור, אני מקווה מאד שהשופטת כן תיקח בחשבון את כל הנתונים ואת הבקשה שלנו. מבחינתנו זה הדבר הכי נכון לעשות".
חרדים אלמנה וינטר תאונת דרכים הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}