כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

יאהו מאיימת לתבוע את פייסבוק אם לא תשלם עבור שימוש בפטנטים שלה

שתי החברות נמצאות במגעים לאפשרות של הסכם רישוי, אך יאהו הבהירה כי אם לא יושג הסכם תגיש תביעה משפטית

  • ה' אדר התשע"ב
צילום: REU
צילום: REU

יאהו דרשה מפייסבוק לשלם לה דמי רישוי בגין השימוש בטכנולוגיה שלה, דיווחו שתי החברות ביום שני, מה שעשוי לגרור גם רשתות חברתיות למאבקי הפטנטים והתביעות הנפוצים במגזר הטכנולוגיה. דרישתה של יאהו דווחה לראשונה ב"ניו יורק טיימס".

יאהו טוענת לפטנטים על מנגנונים טכניים במערך הפרסום של פייסבוק, בבקרת הפרטיות של האתר, בתזרים החדשות ובשירות המסרים שלו, כך לפי מקור המקורב לנושא. נציגי שתי החברות נפגשו ביום שני, על מנת לדון ב-10 עד 20 פטנטים של יאהו, לדברי המקור, שאמר כי אינו יודע אילו סכומים דורשת יאהו עבור השימוש בפטנטים שלה.

יאהו פירסמה הצהרה על המגעים, אך לא פירטה מה כרוך בהם, ואותתה כי אינה חוששת להגיע עם תביעותיה לבתי המשפט. יאהו אמרה כי חברות אחרות כבר משלמות לה עבור רשיונות שימוש בטכנולוגיות המדוברות, וכי תפעל באופן חד צדדי אם פייסבוק תסרב לשלם עבורם. "ליאהו אחריות לבעלי המניות שלה, לעובדיה ולבעלי אינטרסים אחרים להגן על הקניין הרוחני שלה", נאמר בהצהרת החברה.

דובר פייסבוק אמר כי "יאהו פנתה אלינו במקביל לפנייתה ל"ניו יורק טיימס", ולכן לא היתה לנו הזדמנות להעריך כראוי את תביעותיה".

אם יאהו אכן תגיש תביעה נגד פייסבוק, יהיה זה המאבק המשפטי הראשון בין ענקיות הטכנולוגיה בתחום הרשתות החברתיות, לאחר שתחום הסמארטפונים, הטאבלטים והשבבים כבר הוצפו בתביעות מסוג זה.

דרישות יאהו מגיעות לאחר הצהרת פייסבוק על כוונתה לצאת להנפקה ראשונה לציבור (IPO), שצפויה להעניק לענקית הרשתות החברתיות שווי של 100 מיליארד דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}