כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ריבית בנק ישראל תישאר 2.5%

גם בחודש מרץ תישאר הריבית ברמה נמוכה במיוחד של 2.5% • בנק ישראל: "אף אחת מהמדינות המפותחות הגדולות לא העלתה ריבית"

ריבית בנק ישראל תישאר 2.5%

בנק ישראל הודיע היום (ב) כי ריבית בנק ישראל לחודש מרץ תישאר ללא שינוי ברמה של 2.5%.

בין הסיבות להותרת הריבית מונים בבנק ישראל: "נתונים על הפעילות בכלכלה העולמית שנוספו החודש הציגו תמונה מעורבת ובשווקים הפיננסיים נרשמה עליה מסוימת ברמת האופטימיות. בארה"ב התפרסמו נתונים מעודדים יחסית. בשווקים המתעוררים הנתונים היו מעורבים ובאירופה וביפן נתוני המקרו המשיכו להצביע על סביבת מיתון שצפויה להימשך גם במהלך הרביע הנוכחי.

"לפני כחודש קרן המטבע הבינלאומית עדכנה כלפי מטה את תחזיות הצמיחה והסחר העולמיים ב-2012 ו-2013 תוך שכלכלניה מדגישים את המיתון המתפתח באירופה".

"רמות הריבית במשקים המובילים נמוכות והשווקים לא מתמחרים העלאת ריבית בשנה זאת באף אחד מהבנקים המרכזיים של המדינות המפותחות הגדולות. כזכור, לפי הכרזת ה-Fed, הריבית בארה"ב צפויה להישאר ברמתה האפסית לכל הפחות עד לאמצע 2014. הבנק המרכזי של אנגליה וה-ECB ממשיכים את פעולותיהם להגברת הנזילות".

בבנק מבטיחים: "בנק ישראל ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשקים הישראלי והעולמי ובשווקים הפיננסיים. בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו – יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}