כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

'עוקץ' מחריד • 'איש חסד' השתלט על הקייטרינג

רשות המסים: כך השתלט ראש עמותת 'מסילה' על קייטרינג 'מעדני שעפסל' בבני-ברק - רוקן את הבעלים מנכסיו, והפך אותו ל'מטגן שניצלים' • שופט האריך מעצרו ביומיים

מבשלים ועוקצים. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי. למצולם אין קשר לכתבה
מבשלים ועוקצים. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי. למצולם אין קשר לכתבה



השופט יובל גזית בבית המשפט השלום בתל אביב- יפו האריך את מעצרו - של רפאל מרגליות, בן 37, תושב ירושלים, שניהל בשנים האחרונות את חברת מעדני 'שעפסל' המספקת שירותי קייטרינג למסעדות באזור בני-ברק - ביומיים ויום נוסף במעצר בית, בגין חשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים.

החקירה החלה בעקבות הלשנה שהגיעה למשרדי השומה ברמת-גן. המידע המפליל נגד מרגליות ונגד בעל המניות העיקרי בחברה, כלל הוכחות שהצמד לא דיווח על מלוא הכנסותיהם משרותי הקייטרינג שספקו ולא הגישו דוחות של החברה.

אתמול (ב'), נפתחה חקירה גלויה נגד השניים, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדי החברה, ונתפסו מסמכים רבים.

במהלך החיפושים עלה חשד, כי החשוד הוא האדם אשר יש לייחס לו את העבירות, מאחר ש'עקץ' והשתלט בעורמה על חברת הקייטרינג שהייתה בבעלות שעפסל.

מהבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה, כי חברת 'מעדני שעפסל בע"מ' הינה חברת פרטית בבעלותו של מר שעפסל, אשר במשך שנים סיפקה שירותי קיטרינג למגזר החרדי. כשהחברה נקלעה לקשיים כלכליים, פנה שעפסל לעזרתו של החשוד, שעמד בראש עמותת 'מסילה לכלכלה נבונה' עמותה שמטרתה לסייע למשפחות ולעסקים במצוקה.

כדי לסייע לשעפסל, ביקש ממנו החשוד לפנות אליו בכתב ולהתחנן לסיועו ודרש כי שעפסל ישעבד את ביתו ויעביר מאות אלפי ₪ שצבר בביטוח החיים שלו, לטובת החשוד.

לאחר מכן, לקח החשוד את המושכות בניהול החברה, מינה רו"ח מטעמו, פיטר את המנהלים והעובדים שהיו ומינה במקומם מנהלים חדשים מטעמו.

כמו כן דאג שלא להעביר את הבעלות על המניות בחברה לטובתו, אלא לקח לעצמו 51% מזכויות הניהול בחברה.

אתמול נחקרו מספר רב של עובדים ושל מזמיני אירועים שמעדויותיהם עולה, כי החשוד ניהל בפועל את החברה יחד עם אדם נוסף, לאחר שהדיח את שעפסל ממעמד של בעלים ומנהל עתיר נכסים, והעסיק אותו כטבח חסר-כל, המטגן שניצלים במרתף.

עדים רבים של מזמיני אירועים נחקרו ואמרו, כי לא קיבלו הנחה כלשהי על הסכומים, כפי שמצוין בהזמנות, וכי שילמו את מלוא הסכום הנקוב בהזמנה.

עוד, על פי הבקשה, הוציא החשוד לאישתו משכורות בסכום של עשרות אלפי שקלים מידי שנה ובסכום מצטבר של מאות אלפי שקלים על פני השנים, חרף העובדה שמעולם לא עבדה בחברה, והעידה על עצמה שהיא עקרת בית.

החשוד הודה בחקירה בחלק מהעבירות.

מפרק החברות סוגר את העסק

עד כאן הבאנו את גרסתה של רשות המסים.

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם י., אחד מעובדיו הוותיקים של הקייטרינג לשעבר, שסיפק לנו פרטים נוספים המשלימים את התמונה.

הוא זוכר איך הכל התחיל: היה זה לפני כ-8 שנים. הקייטרינג המפורסם בהנהלתו של שעפסיל זילברמן, שסיפק שירותי מזון למאות אירועים, נכנס לקשיים.

אנשי ארגון "מסילה לכלכלה נבונה" נכנסו לעסק על מנת לעזור לזילברמן לצאת מהסבך. איש הקשר מטעם 'מסילה' היה רפאל מרגליות, אחיו של מנהל מסילה שמואל מרגליות.

לפני כ-4 שנים, נראה היה שגם אנשי 'מסילה' מתייאשים. לא נותרה ברירה: שעפסיל הכריז על פשיטת רגל, ועבד במשך כארבע שנים כשכיר בחברת הקייטרינג, כאשר בחלק מהזמן סבל מבעיות בריאותיות - ולפיכך לא שלט על החברה כלל.

כעבור זמן קצר, בטווח של פחות משנה ולאחר ש'מסילה' מינו מנכ"ל מטעמם, נסגר העסק על-ידי מפרק חברות.

כיום, שעפסל זילברמן מחפש עבודה.

במשרדי 'מסילה לכלכלה נבונה' סירבו להגיב לפניית 'בחדרי חרדים'. לכשתתקבל, נשמח לפרסמה.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}