כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

יצאו בחוץ • מדוע נזרקו אייכלר ואבוטבול מוועדת הכנסת?

בוועדה למעמד האישה, סיפרו ח"כים כי הם מסרבים להתראיין ל'קול ברמה' בשל הדרת נשים וקראו להושיב בכלא את המנהלים • אייכלר: כך הפכו הרפורמים ל'מומחים' לעניני חרדים

יצאו בחוץ. אייכלר ואבוטבול. צילום ארכיון
יצאו בחוץ. אייכלר ואבוטבול. צילום ארכיון



הבוקר (ג') דנה הוועדה למעמד האישה, בראשות השרה לימור לבנת, בנושא הדרת נשים.

בשלב מסוים עסק הדיון בנושא רדיו 'קול ברמה', שנמנע - כידוע - מלהעלות נשים לשידור, מלבד שעות שבועיות בודדות שנכפו על התחנה על-ידי הרשות השניה.

חברי כנסת רבים החלו לתקוף את התחנה וביקרו את מנהליה לצד ראשי הרשות השנייה.

נחרצים ביותר היו חברי הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) ואורי אורבך (הבית היהודי). חוטובלי הבהירה כי מי שמדיר נשים, צריך "ללכת לכלא", ואורבך סיפר כי אינו מתראיין ב'קול ברמה' מאז נודע לו על הדרת נשים שם.

יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר, התפתל בהסבר לפיו קשה להגדיר "שוויון מגדרי" מהו. היועצת המשפטית טענה כי אם לא מאפשרים לאישה לעלות לשידור, עליה לפנות בתלונה אליהם.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, שנכח בדיון, החל לבקר את חברי הכנסת ואת השרה על כך שאינם נותנים לנציגי התחנה להגיב. ח"כ ישראל איכלר הצטרף אליו לטענותיו.

השרה, בתגובה, השיבה לו כי הפרובוקציות שלו כבר מוכרות וכי כדאי שיחדול מהן, שכן לאיש אין רצון להדיר חרדים אלא רק לוודא שאין הדרת נשים.

אבוטבול, בתגובה, התפרץ והחל לצעוק לעברה. השרה הורתה לו לעזוב את החדר.

כאשר ניסה להתערב גם ח"כ איכלר ושאל מדוע לא יאפשרו לנשים לשמש כחזניות בבתי הכנסת, החליטה השרה להוציא גם אותו מהחדר.

עד לרגע זה לא התקבלה גרסתו של ראש העיר לסיפור.

'לוביסטים' בחסות השרה לבנת: הרפורמים

ח"כ ישראל אייכלר סיפר ל'בחדרי חרדים' את גרסתו לאירוע.

"בדיון שהתקיים נגד הדרת נשים אצל החרדים וברדיו קול ברמה, הוזמנו רפורמים רבים שחוללו פרובוקציות בוועדה. הם הפיצו חוברות הסתה נגד החרדים ואף קראו קריאות גנאי נגד החכי"ם החרדים.

"יו"ר הוועדה שיתפה אתם פעולה וגירשה את ראש עיריית בית שמש בלי לתת לו זכות דיבור ואף הוציאה אותי מן הדיון, לאחר שמחיתי על גירושו והזמנת הרפורמים לדיון.

"כאשר אבוטבול ביקש להפיץ דפים להסברת עמדת העירייה, אסרו עליו בטענה שאסור לגורמים זרים להפיץ תעמולה בוועדות.

"הרפורמים וקרנות השמאל הקיצוני משמשים כלוביסטים סמויים ומוזמנים כ'מומחים לחרדים' בחוק טל וכן ב'הדרת נשים' ובכל הקמפיינים שהרפורמים מנהלים נגד החרדים.

"להזמין רפורמים כ'מומחים לחרדים' זה כמו שיזמינו את הסיקריקים לדיון על חגיגות יום העצמאות ומוסדות התנועה הציונית", אמר ח"כ ישראל אייכלר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}