כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

'אגודת ישראל' בפלטבוש: 'שלום זכר' בלי אלכוהול

חברי בתי-הכנסת קיבלו מכתב תקנות מפורט להגשת אלכוהול באירועים • הסיבה: "צעירים בשכונה שתו ונזקקו לטיפול רפואי" • העסקנים: "זו הצלת חיים"

אלכוהול. צילום: יעקב נחומי
אלכוהול. צילום: יעקב נחומי

לקראת ימי הפורים, מפרסם ועד בית-הכנסת 'אגודת ישראל - יד בנימין' בפלטבוש שבניו-יורק נהלים חדשים, האוסרים הגשת משקאות אלכוהוליים באירועים הנערכים בבתי-הכנסת.

הסיבה: תקריות שאירעו בעקבות שתיה לא מבוקרת של צעירים.

במייל, שנשלח לחברים בבתי-כנסת נוספים, נכתב: "היו לנו שיחות עם אנשי ההצלה שסיפרו על כך שבמהלך חמשת השבועות האחרונים היו מקרים בשכונה של צעירים ששתו אלכוהול יתר על המדיה ונזקקו לטיפול רפואי.

"אלו היו בחורים שמשוטטים מבית כנסת לבית כנסת ומשלום זכר לקידושא רבא ומחפשים היכן יוכלו להשתכר. כחברים האחראים על הקהילה שלנו, 'אגודת ישראל בית בנימין' (שם בית הכנסת המרכזי - י.א.) מיישמת כמה הוראות שמקווים שיהפכו לסטנדרט עבור בית הכנסת שלנו וגם לבתי כנסת ובתי מדרש אחרים בפלטבוש ומחוצה לה.

"כל אדם שירצה לערוך שלום זוכר ב'אגודת ישראל' חייב יהיה להסכים לתנאים הבאים:
לא יוגשו משקאות חריפים ללא יוצא מן הכלל; בירה או יין יוגשו אך ורק בשולחן הכבוד ויחולקו על ידי בעל השמחה; בירה לא תינתן לבחורים צעירים מתחת לגיל 18; אם הינך רואה ילד צעיר שותה - אמור לבעל השמחה.

לגבי אירועים אחרים כמו קידוש, יארצייט, ווארט, בר מצווה, חתונה או כל אירוע אחר, ממליצים חברי הוועד "שבעל השמחה ייעד אנשים שיפקחו על השולחנות המכילים משקאות עם אלכוהול".

בסיום המייל אותו קיבלו מאות חברי בתי-הכנסת, נכתב: "אין לקחת את המדיניות כהמלצה בלבד. גם אתם תוכלו בסוף להציל את חייו של הילדים שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}