כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הגימיק של נוקיה: מכשיר עם מצלמת 41 מגה פיקסל

יצרנית הסלולר הפינית הציגה בברצלונה מכשיר מבוסס סימביאן בעל מצלמת 41 מגה-פיקסל, כמו גם מכשיר Windows Phone במחיר נמוך בהרבה מההיצע הקיים

  • ד' אדר התשע"ב
Nokia 808 PureView עם מצלמת 41 מגה-פיקסל  צלם: נוקיה
Nokia 808 PureView עם מצלמת 41 מגה-פיקסל צלם: נוקיה

לפני זמן קצר הסתיימה מסיבת העיתונאים של נוקיה הפינית בכנס העולם הסלולרי בברצלונה, בה הציגה גימיק חדש - סמארטפון סימביאני בשם PureView808, המצויד במצלמה שמגיעה לרזולוציית תמונה של 41 מגה-פיקסל, הודות לטכנולוגיית צילום לווייני שהוכנסה למכשיר. הדבר מאפשר לבצע זום מלאכותי בתמונות ברזולוציות נמוכות יותר בלי לפגוע באיכות התמונה, בניגוד למצב בטלפונים קיימים. מלבד המוצר הייחודי, שטרם נמסר מתי יגיע לשוק, התקשתה מסיבת העיתונאים להלהיב את הקהל.

לנוקיה אסטרטגיה כפולה: בזירת המכשירים החכמים היא מתמודדת עם סדרת Lumia. החברה הכריזה כי מכשיר הדגל של הסדרה, לומיה 900, שהושק בארה"ב, יגיע בקרוב לעוד 31 שווקים (ישראל אינה אחד מהם בשלב זה). מכשיר הלומיה 900 עולה כ-480 יורו, אך החברה הכריזה על מכשיר זול יותר, לומיה 610, שמחירו הקמעונאי יהיה כ-189 יורו, מה שממצב אותו כמכשיר ה-Windows Phone הזול ביותר עד כה. כמו כן, במהלך האירוע הכריזה נוקיה על אפליקציות חדשות שיתווספו לחבילה שלה לשיפור החוויה בכל מכשירי Windows Phone מתוצרתה, כגון Nokia Drive 2.0 לניווט, Nokia Transport לתחבורה ציבורית ו-Nokia Reading לקריאת ספרים ולהתעדכנות בחדשות, המהווה מעין תחליף ל-Flipboard הפופולארית. עוד הכריזה נוקיה על הטמעת סקייפ במכשיר הלומיה וכן על שיתוף פעולה בינלאומי עם גרופון.

הגזרה השנייה בה מתמודדת נוקיה היא המכשירים הפשוטים, במסגרת אסטרטגיית "לחבר את המיליארד הבא" עליה הכריזה החברה כבר לפני שנה. לחברה סדרת מכשירים בשם Asha (תקווה בהודית) המבוססים על מערכת ההפעלה S40. מנכ"ל החברה, סטיבן אלופ, הכריז כי מערכת ההפעלה הזו השיגה בשנה האחרונה צמיחה של 250%. נוקיה הציגה נתונים לפיהם יש כעת בעולם 2.3 מיליארד אנשים ללא טלפונים נייידים ועוד 1.2 שיש להם מכשירי סלולר אך בלי חבילת גלישה. החברה הציגה את מה שהיא מכנה Nokia Life Tools, מערכת כלים סלולריים שהיא מציעה מזה כשנתיים למשתמשים בעולם המתפתח ללמוד בתחומי "כישורי חיים" - בריאות, הורות, חינוך, כלכלה, חקלאות ובידור. החברה הציגה שלושה מכשירים חדשים בסדרת ה"אשא": 202, המאפשר להחליף בקלות בין שני כרטיסי SIM ללא כיבוי הטלפון, 203 המהווה גרסה זולה יותר ללא יכולת החלפת כרטיסי סים ו-302, בעל מקלדת בתצורת בלאקברי, תמיכה במיקרוסופט אקסצ'יינג' ומעבד 1GHz במחיר של 95 יורו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}