כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"כך פתרתי את בעיית המקווה של סוכן המוסד החרדי" • הלוי שלא הכרתם

בשיחה בפני חרדים חשף אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר, את הבעיות עמן מתמודדים סוכני מוסד חרדים • "מצאנו פתרון מאוד יצירתי למקווה" • "מצאתי פיתרון לסוכנים חרדים שנאלצו להיפגש עם מקורות בשבת" • "העדפתי להמעיט בשאלות לרבצ"ר" • "שמח שהפיצוצים באיראן מסתיימים בהצלחה"

אפרים הלוי. צילום ארכיון
אפרים הלוי. צילום ארכיון



בתקופה האחרונה מתכנסת בירושלים קבוצת חרדים לערב תחת הכותרת: 'ליל שישי אקטואלי'.

באירועים, המתקיימים בליל שישי, משתתפים חרדים העוסקים במקצועות חופשיים, ומידי שבוע מתארחים אישים שונים, המרצים את משנתם. לאחר השיחה מתפתח דיון אקטואלי, העוסק בענייני היום.

בשבוע האחרון התארח ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, ופרש את משנתו. "אני, כראש המוסד, עסקתי במספר בעיות של חרדים במוסד. לדוגמא, הייתה לי סוגייה לא פשוטה, כשרצינו להציב בחור שהוא חרדי במדינה שהיא בדרום מזרח אסיה. היו לו כישורים מקצועיים טובים, מה שמכונה במקצוע שלנו קצין איסוף. איש שנפגש עם מקורות ערביים, מפעיל אותם, מגייס אותם, נותן להם את רשימת המטלות שלהם שזה מקורות ערביים..."

כאן המשיך הלוי לספר על הבעיות איתן התמודד: "הוא היה צריך להיות מוצב במדינה מסויימת והייתה בעיה שלא היה מקווה במדינה הזאת, והייתה שאלה (הוא בעל משפחה) איך פותרים את הבעייה. הכי קל היה להגיד: לא נציב אותו שם. נציב אותו במקום אחר. אבל הוא מאוד רצה להיות שם. אני לא אגיד מה היה הפתרון, אך אני יכול להגיד לכם שהפתרון היה מאוד מאוד יצירתי. זה מאוד הרשים אותי שיש פתרונות יצירתיים להרבה דברים".

הקהל שניסה לברר מהו הפיתרון נתקל בשתיקה רועמת.

"יש בעייה של שבת, אם אתה צריך לפגוש מקור, והדרך היחידה והזמן היחיד הוא לפגוש אותו - זה בשבת. אין לך זמן אחר. האיש מגיע בליל שבת בטיסה ממקום מסויים, ובמוצאי שבת הוא כבר יסע והוא לא יכול להתעכב. אם הוא יתעכב, זה יראה לא טוב מבחינת החיים האמיתיים שלו, במקום שהוא חי, והשאלה מה קורה אז, אתה עובד בשבת או לא עובד בשבת".

הלוי סיפר גם על דרך קבלת ההחלטות: "אני אגיד לכם משהו מאוד אפיקורסי, היו שאלות מסויימות שהייתי נזקק בהם לרב הצבאי הראשי. אני העדפתי להמעיט בשאלות לרב הראשי לצה"ל והעדפתי לקחת החלטות בעצמי, החלטות ביני לבין קצין האיסוף".

"צריכים ביטחון עצמי"

כמו כן, התייחס הלוי לאפשרות של תקיפה ישראלית באיראן. בשיחה אמר הלוי כי התקיפה צריכה להיות האפשרות האחרונה.

"לא נכון להגיד לאויב שלך: יש בידך להשמיד אותי. זה פסול. אם אני אומר לאויב שלך, אתה איום קיומי בשבילי, אני אומר לו שיש לו את היכולת להשמיד אותי. אני נותן לאויב שלי אינפורמציה שהיא לא נכונה".

הלוי ציין כי מדובר במלחמה חשאית שנמשכת למעלה מ-20 שנה. לדבריו, הדבר המאפיין אותה יותר מכל, ששני הצדדים מסרבים לפרסם אותה - לא הצד המותקף ולא הצד התוקף. היום, השתנו פני הדברים.

כמו כן אמר כי הוא אינו מקנא באיראן, אם זו תקדים ותתקוף את ישראל, וכי מדינת ישראל אינה ניתנת להשמדה.

"אנחנו ננצח במלחמה הזו", אמר הלוי. "אנחנו צריכים ביטחון עצמי".

לשאלה האם מאחורי הפיצוצים המסתוריים באיראן עומדת ישראל, השיב הלוי כי הוא אינו יודע, אך הוא שמח שהם מסתיימים בהצלחה.

צפו בוידאו:

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}