כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אקזיט ענק למשביר: סיבוס ארוחות נמכרת ב-105 מיליון ש'

מדובר בתשואה של כ-1,000% על החברה הקטנה שרכשה המשביר ב-2008 • הרווח לפני מס של המשביר: 75 מיליון שקל

  • ד' אדר התשע"ב
אקזיט ענק למשביר: סיבוס ארוחות נמכרת ב-105 מיליון ש'

קבוצת המשביר לצרכן בניהולו של רמי שביט דיווחה היום על אקזיט מרשים לחברה הבת הקטנה סיבוס ארוחות עסקיות (81%). המשביר חתמה על הסכם עם קבוצת SODEXO הצרפתית למכירת החברה תמורת 105 מיליון שקל, המשקפת למשביר תשואה חלומית של כ-1,000% על הרכישה שביצעה ב-2008. בעקבות העסקה, תחלק המשביר דיבידנד של 7 מיליון שקל. מניות ואיגרות החוב של המשביר עולות כעת בכ-2% במהלך המסחר.

חלקה של המשביר מהמכירה תעמוד על 83 מיליון שקל, ובדו"חותיה תרשום המשביר רווח של 75 מיליון שקל לפני מס והוצאות בגין העסקה. את האחזקות בסיבוס רכשה המשביר לצרכן בשתי עסקות במהלך 2008, לפי שויים של 12-5 מיליון שקל לחברה כולה.

טרם המכירה למשביר, נמצאה החברה בידי י.רוטמן נאמנות (70%), ירון קומרוב (20%), חיים בן סימון (5%) ומשה קריינר (5%). סיבוס, שמנוהלת על היום בידי בן סימון, עסקה במועד הרכישה במתן שירותי חוץ של הסעדה לעובדים במעל ל-700 חברות מובילות במשק, בהן סלקום, קוקה קולה, מירס, פרטנר וטבע.

היום, היא הרחיבה את סל המוצרים שלה ולהגדרתה "עוסקת במתן פתרונות אספקה וסליקה של ארוחות עסקיות ומוצרי רווחה לחברות ותאגידים בישראל. השירותים של סיבוס ניתנים לחברות ותאגידים שיש להן הסדרי הסעדה עם מסעדות וספקי ארוחות באזורי פעילותן". כעת היא פועלת מול 1,300 מסעדות ובתי קפה המציעים לעובדי החברות המחזיקים בכרטיסים של סיבוס ארוחות עסקיות במחירים של 45-30 שקל.

רכישת סיבוס מבחינת המשביר הייתה משלימה לפעילות מועדון הלקוחות 365 שלה, שהקימה קצת לפני הרכישה ב-2008. הרוכשת הנוכחית היא מילפאס מוטיביישן סולושנס ישראל, מקבוצת SODEXO הצרפתית. מקורות המקורבים לחברה תלו את המחיר הגבוה שהסכימה הרוכשת לשלם בכל שהחברה, שהינה הקונצרן הגדול בעולם בתחום של אספקת שירותי אחזקה, שמירה, קייטרינג וכרטיסי הסעדה, חיפשה דריסה בתחום בישראל ומעוניינת במאגר הלקוחות של סיבוס.

קבוצת המשביר לצרכן, בבעלות קבוצת שביט גיטרץ (84.95%) מורכבת מארבע זרועות עיקריות: ניו פארם, המשביר בתי כלבו, אופיס דיפו שנרכשה לאחרונה ומועדון 365 (שמחזיקה אף היא במספר חברות בת - קשרי תעופה, סיבוס, טלקום 365, פיננסים 365 ו- Cost 365). במסגרת העסקה, יימשך שיתוף הפעולה בין הגורמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}