כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פלדהיים, ההתרסקות • 70 מיליון ש"ח חובות

בית המשפט אישר הקפאת הליכים ל'פלדהיים' • המספרים מאחורי ההתרסקות נחשפו בבית המשפט • בדיון חשפה החברה: איש עסקים בדרכו לישראל במטרה לרכוש החברה

החנות הסגורה של פלדהיים. צילום: בחדרי חרדים
החנות הסגורה של פלדהיים. צילום: בחדרי חרדים

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, קיבל הבוקר (ב) את בקשתה של חברת 'פלדהיים' להקפאת הליכים נגד ההוצאה לאור ונגד רשת חנויות הספרים, אך עשה זאת בדוחק רב.

במהלך הדיון שנערך אתמול, חשף עורך הדין של החברה כי איש עסקים עשיר (ששמו לא נחשף) עושה את דרכו לארץ במטרה לרכוש את החברה שנקלעה לקשיים חמורים.

על-פי עורכי הדין של הנושים מתברר, כי סך החובות של החברה עומדים על כ-70 מיליון ש"ח, מתוכם שמונה מיליון ש"ח לבנקים, להם יש שיעבוד אישי על הנכסים של החברה והבעלים.

לדברי השופט, דוד מינץ, "הדעה הרווחת הייתה שאין להיעתר לה. ככלל, נטען כי הנסתר בבקשה רב על הנגלה בה. לא ברור ממנה כיצד בשנת 2011 אירעה התדרדרות כה רצינית שהביאה את המבקשות לכדי חדלות פירעון. ולא ברור לאן נעלם כל המלאי של החברות".

מינץ ממשיך: "על פניו, בקשת הקפאת ההליכים היא בעייתית. אכן יהיה זה יומרני מדי לקבוע בשלב הזה, אם מהלך ההקפאה יצליח אם לאו. ברם, צודקים הנושים כי אין בבקשה תוכנית הבראה של ממש. יותר ממה שיש בה תוכנית הבראה, יש בה תוכנית להרוויח זמן. אותם בעלי המניות שהפעילו את החברות בעבר, ימשיכו לפי המוצע להפעיל אותן בעתיד.

"לא ברור כלל מה הביא לקריסתן הכלכלית של החברות. הטענה כאילו התחרות בשוק הספרים והמצב הכלכלי בארצות הברית הם אלו שהובילו את החברות למצבן הכלכלי העגום דווקא כעת, היא טענה קלושה, שניתן לטעון אותה, כמעט בכל מצב ובכל תחום עסקי. נטענו גם טענות באשר להברחת נכסים והעברתם לאחרים באופן לא כשר, דבר המעמיד בספק את המניעים של בעלי המניות כיום ליזום את מהלך ההקפאה".

למרות זאת, ומתוך הבנה שללא צו הקפאה ייסתם הגולל על שתי החברות, מסכים השופט: "בנסיבות אלו, על פי המתווה שהוצע בבקשה, על אף היותו תוכנית ארעית שבעראית, יש בה ליתן לנושים המובטחים הגנה הולמת והנושים הלא מובטחים לא יינזקו ממנה. בשקלול הכולל, אפוא, נראה לי כי יש לאפשר לחברות לאחוז בגלגל ההצלה האחרון המושט להן ולו לתקופה קצובה וקצרה ביותר".

השופט מציין גם כי אינו רואה בעיה במינויו של עו"ד יעקב שפיגלמן כנאמן, אך מבהיר כי על בעלי המניות לוותר על שכרם למשך כל תקופת ההבראה. השופט גם מורה לאחד מעורכי הדין של הנושים, שתפס סחורה מחנויות פלדהיים, להימנע מתפיסה נוספת ולדווח על הסחורה שברשותו.

השופט הודיע כי תביעות אישיות נגד הבעלים יתקבלו - והוא לא מחיל עליהם את הקפאת ההליכים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}