כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

העוקץ הדרומי • כך גנב הנאמן 2 מיליון דולר מהמשקיעים החרדים בירוחם

שבעה משקיעים חרדים מאנגליה השקיעו למעלה מ-2 מיליון דולר במטרה לקדם פרויקט לטובת הציבור החרדי בירוחם • הכסף הופקד בחשבון נאמנות עליו היה אחראי עורך-דין ידוע • הפרויקט נחל כישלון חרוץ ואז התברר: הנאמן לקח את הכסף למטרות אחרות • השבוע, לאחר 6 שנים - הסתיימה הסאגה

סופרים את הכסף בחזרה. צילום אילוסטרציה
סופרים את הכסף בחזרה. צילום אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בת"א חייב את עו"ד ציון בר-אל מבאר שבע להשיב סכום של כשמונה מיליון ₪ לשבעה חרדים תושבי אנגליה.

הכספים הועברו לחשבון נאמנות עליו היה אחראי עורך-הדין לטובת פרויקט מגורים לציבור החרדי בירוחם.

הסיפור החל לפני 5 שנים: שבעת החרדים הלוו כ-2.1 מיליון דולר ל'בניין שלם ייזום פרויקטים לרווחת הציבור החרדי', לצורך הקמת פרויקט בניה לציבור החרדי בירוחם. הכסף הועבר לחשבון מיוחד אותו ניהל עו"ד בר-אל.

אלא שבחלוף זמן קצר הבינו כולם כי הפרויקט לא ייצא אל הפועל. עמרם מצנע, מי שכיהן כראש הוועדה הקרואה בירוחם, שם רגליים לפרויקט והודיע כי הוא לא מעוניין בחרדים שיתגוררו בעיר. מכאן ועד לכישלון מוחלט של הפרויקט הדרך הייתה קצרה.

התובעים ביקשו לקבל את כספיהם בחזרה אך אז התברר כי העורך דין והיזמים עשו שימוש בכספי ההלוואות. בשנת 2008 הם שכרו את שירותיו של עו"ד יובל ברכה וטענו בבית המשפט כי בר-אל הציג בפניהם מצג שקרי שהסב להם נזקים כספיים עצומים.

לדברי עו"ד ברכה, התובעים היו בדרכם לפרויקטים חדשים אך הכסף שלא הוחזר להם- מנע זאת מהם.

בר-אל ניסה להתכחש לתביעה וטען טענות שונות בבית המשפט, שדחה את דבריו פעם אחר פעם.

השופט בבית המשפט המחוזי, אליהו בכר קבע: ‏‏"משקבעתי כי בר-אל הינו נאמן על כספי ההלוואות, וכאשר הנאמן הוציא סכומי כסף לטובת מטרות שלא לשמן נמסרו בידיו ההלוואות, כי אז הוא הפר את חובתו כנאמן".

לדבריו, "בהיותו אחראי לנזק שנגרם - אובדן סכומי ההלוואות שלא התירו הוצאתם - הינו מחויב בהשבתם. ויובהר - אין עסקינן בשאלה של התרשלות, אלא מדובר במעשה שנעשה בכוונת מכוון, ומכאן גם חומרתו".

עו"ד יובל ברכה אמר בתגובה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הוא מברך על החלטת בית המשפט שהביאה לסיומו של העוול שנגרם לתובעים. עו"ד ברכה גם ניצל את ההזדמנות להעביר את המסר בעניין ואמר: "הציבור צריך לדאוג לאינטרסים של עצמו. לפני תחילתה של כל עסקה חשוב להתייעץ או לשכור עורך דין ולא לסמוך על מילתו הבלעדית של הקבלן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}