כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

משרד התמ"ת מתגונן: "פרי הגליל מנסים לסחוט מענק"

סערת סגירתו של מפעל 'פרי הגליל' מסרבת לשכוך • לאחר שגפני התלונן על אזלת ידה של הממשלה, עונה לו שמחון: "המפעל רווחי, והוא בחר לעבור לנהריה משיקולים כלכליים"

שלום שמחון. צילום: פלאש 90
שלום שמחון. צילום: פלאש 90



סגירתו של מפעל 'פרי הגליל' ממשיכה לעורר סערה, המגיעה גם למערכת הפוליטית.

אתמול תקף יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, את הממשלה, והודיע כי יפנה לראש הממשלה בדרישה חד משמעית להנחות את השרים הרלוונטיים לפעול מיידית בימים הקרובים למנוע את סגירת המפעל. לא קשה היה לנחש כי בין השאר הוא מתכוון לשר התמ"ת, שלום שמחון.

"הממשלה עד עתה לא עשתה דבר וחצי דבר למנוע את סגירת המפעל, קיימנו דיונים רבים והממשלה פשוט לא פעלה, מדובר במכת מוות לחצור, וראש הממשלה הוא זה שצריך להיכנס לעובי הקורה ולהורות לשרים למנוע את סגירת המפעל", אמר גפני.

'פרי הגליל' נסגר, גפני תוקף את הממשלה

הבוקר הגיעה תגובתו של משרד התמ"ת להאשמות.

"צר לנו כי הנהלת המפעל בחרה לעשות שימוש בעובדים ובמצוקתם וזאת לשם קבלת כספי ציבור. זכותו של המפעל לסגור פס ייצור ולהעבירו למפעל אחר, אך הטענה כי המדינה לא עמדה בהתחייבויותיה היא הטעייה לשמה, שנועדה לסחוט מענק של 18 מיליון שקלים, עבור מפעל רווחי שאינו עומד בקריטריונים הקבועים בחוק עידוד השקעות הון".

לדברי דוברי המשרד: "משרד התמ"ת יסייע לעובדים במסגרת מסלולי הסיוע להשתלב במקומות עבודה אחרים. חשוב להדגיש - ההחלטה אם לאשר מענק, או אם לאו, היא החלטה של מנהלת מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, שהיא הגורם המוסמך היחיד על פי חוק עידוד השקעות הון לדון ולהחליט בבקשות לקבלת מענקים לפי החוק.

"המשרד עשה ועושה מאמצים רבים על מנת לאפשר למפעל ליהנות מהמסלולים השונים המוצעים במסגרת החוק ומסלולי תמיכה אחרים - אך המפעל לא עמד בקריטריונים לשם קבלתם. מדובר במפעל רווחי שאינו סוגר את שעריו בשל קריסה כלכלית, אלא מתוך בחירה להעביר את פעילות המפעל בחצור הגלילית לאזור נהריה וזאת משיקולים כלכליים ואחרים של הנהלת המפעל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}