כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

לפנות בוקר נשלפה גופת 'היהודי האלמוני' • מצמרר

בשעה 05:00 בבוקר הגיעו מתנדבי זק"א לבית העלמין ברבדים - ושלפו את גופת 'היהודי האלמוני' שנקבר בחלקת קבר נוצרית • הסיפור המלא מאחורי הקבורה ותיעוד מיוחד

המתנדבים בשעת הוצאת הגופה. צילום: יעקב נחומי
המתנדבים בשעת הוצאת הגופה. צילום: יעקב נחומי

השעה: שעת לפנות בוקר מוקדמת. המיקום: בית העלמין בקיבוץ רבדים. הנוכחים: קבוצת מתנדבי זק"א ששלפו גופה לא מזוהה מאחד הקברים.

הסיפור המסתורי החל לפני מספר חודשים: יהודי תושב קרית-ים שבצפון הארץ נמצא ללא רוח חיים, לאחר ששלח יד בנפשו. הגופה נמצאה על-ידי המשטרה והועברה למכון המשפטי באבו-כביר.

לאחר מספר שבועות בהם שכבה הגופה במקררי המכון המשפטי, נשלחה הגופה לקבורה בבית העלמין ברבדים בו קבורים יהודים ונוצרים זה לצד זה.

בני המשפחה לא ידעו מהתאבדותו – ומשום מה סירבו להגיש תלונה במשטרה. במהלך החודשים האחרונים ניסו בני המשפחה לאתר את הנעדר – אך ללא הצלחה.

לאחרונה, קיבלו במכון לרפואה משפטית תקציב לחיפוש אחר זהות אלמונים שנקברו ללא ידיעת בני המשפחה. בהצלבה מהירה בין נתוני הדי.אן.אי שנותרו במכון לבין הנתונים במחשבי המשטרה – אותרה משפחת הנעדר.

שוטרים שהגיעו לאחר הגילוי לבית המשפחה דיווחו להם על פטירת יקירם וקבורתו. בני המשפחה, שומרי המסורת, הוכו בהלם. לא די בכך שיקירם נפטר ללא ידיעתם, הוא עוד נקבר במחיצת נוצרים?!.

בתגובה, דרשו בני המשפחה: להוציא את הגופה מהקבר ולהעביר את הגופה לבית עלמין בו קבורים יהודים בלבד.

השאלה הגיעה לשולחנו של הרב הראשי – הגרש"מ עמאר שפסק מייד כי יש להעביר את הגופה לבית עלמין יהודי.

משפחתו פנתה למיכאל גוטווין, יו"ר המחלקה המשפטית בזק"א שפעל בשבועיים האחרונים להוצאת מסמכים וניירת מרשויות החוק אשר מאשרות את העברת המנוח.

הבוקר, בשעה 5 הגיעו המתנדבים: חזקי לונגר, אביגדור שטרן, עזריאל שניצר, מיכאל גוטוויין וברל'ה יעקובוביץ’ בליווי של ר' דניאל שטרן כדי להוציא את גופת המנוח ממקום הקבורה ברבדים. "המשפחה קיבלה את זה באופן קשה מאד, הם לא האמינו בהתחלה שהוא נקבר כך ללא ידיעתם", מספר גוטווין בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

המתנדב ברל'ה יעקובוביץ’ סיפר ל'בחדרי חרדים על התהליך: "זיהנו את המקום ווידאנו שאכן מדובר בחלקה הזו, במשך 3 שעות חפרנו את מקום קבורה והגענו לגופת היהודי. זה היה מחזה לא שגרתי לראות יהודי שנקבר כשבסמוך אליו קבורים נוצרים וגויים יחד".

יחד יצאו המתנדבים לבית העלמין 'תל רגב' בצפון הארץ ובתיאום מלא עם רבה של הארגון, הרב יעקב רוז'ה ערכו שם המתנדבים את הליך הטהרה. "ביקשנו סליחה מהמנוח", מספר המתנדב אביגדור שטרן ל'בחדרי חרדים'. "במקרה שלא נזהרנו בכבודו".

בשעה 13:00 השתתפו המשפחה והחברים בהלוויתו של המנוח.

הרב רוז'ה אמר ל'בחדרי חרדים' כי במקרה שכזה, מבחינה הלכתית, בני המשפחה ינהגו דיני אבלות של יום אחד.







































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}