כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"מסירות נפשנו תהיה בכלא" • מכתב נוקב

הרב דוד גוטליב כותב לתלמיד איגרת חריפה בתגובה לביטול חוק טל • "תודה לבייניש שחוסכת מאיתנו להתייצב בלשכת הגיוס הטמאה • נמות עם התורה ולא נחיה עם הצבא"

היסטוריה? תלמידי ישיבה בלשכת גיוס
היסטוריה? תלמידי ישיבה בלשכת גיוס



בעז"ה,

הוד מעלת כבוד יקירי דיתיב בתבנא דלבאי, דורש אמת ומבקשה תמיד, מבני עליה יחידים, עדיו לגאון ולתפארת, הבה"ח כמר ... נ"י.

אמש כשישבת אצלי, ניכר היה כאבך הגדול, הנה יבוטל 'חוק טל' ומי יודע מה יהיה, אמרת בכאב עצור.

דיברנו בהרחבה וכמדומה שלא הבהרתי דברי כראוי, לכך אמרתי אפרוס השמלה לפניך, על גבי הכתב, ואולי יהא לתועלת גם לאחרים.

הנה שרויים אנו בעיצומה של הגלות האחרונה, וכהגדרת חז"ל ימי 'עיקבתא דמשיחא', גלות אדום, היא הנוראה והקשה שבגליות, וכפי המבואר בספרי הקדמונים, הרי שעיקר גלות זו היא על הנפשות, (וכדברי אדוננו הגר"א ז"ל בכמה מקומות).

אחר שעברנו אף בגלות זו הנמשכת זה אלפי שנים, את השואה הארורה, אשר בה לבדה איבדנו 6 מיליון מאחינו בני ישראל, הי"ד, בצורות ואופנים אשר לא ניתנים לתיאור בן אנוש, דברים הנראים כמשלי אימה, רח"ל. הרי לנו שאם אין זה אלא הנטפל לגלות זו שהיא כאמור גלות על הנפשות, עד כמה גודלה ועומקה האכזרי של גלות הנפשות (מבחינתה הרוחנית).

בחכמינו ז"ל מתבאר כי גדול המחטיאו מן ההורגו, ולדאבוננו אנו רואים שוב ושוב בתקופה זו גודל המלחמה על הדת, על כל דבר אשר נודף הימנו רוח קדושה וטהרה, כפי המתפרסם בימים אלו על אותם אשר 'נלחמים' למען פתיחת תחבורה ציבורית בשבת קדשינו, ורבים על זה הדרך ההסתה הפרועה במשך שבועות על גדרי הקדושה והצניעות, על דברים בסייסים שהנפש הנקיה סולדת מלעלותם לדיון ציבורי.

תודה לשופטת בייניש

והנה אין זה סוד, כי השולטים על המדינה כאן הוא חברה קטנה ומצומצמת הנקראים 'שופטי בג"ץ', הנה אין לך חוסר דמוקרטיה התלוש מן כל סברא והיגיון בהיותם שולטים על מדינה שלימה, אם בדברים כה קריטיים וגורליים מחליטים חבר השופטים הנ"ל, ואין זה ניתן להכרעת הממשלה אשר לכל הפחות נבחרה על פי דמוקרטיה מנמלית, נמצאת מדינת ישראל כמדינה קומוניסטית לכל דבר וענין, הנתונה תחת שליטת חבר שופטי בג"ץ. למותר לציין את שנאתם הנוראה של כל היושבים שם לכל אשר רוח ישראל סבא נודף הימנו, ואין הצורך להאריך.

ועתה, בהחלטת השופטים, הכריעו כי אין זה הוגן וראוי לפטור את בני הישיבות, וכו' וכו'. ובכית לפני על המצב המסוכן הלזה. אבהיר בזאת מספר נקודות, אשר יבארו המצב לאשורו.

א. עם יסוד החוק לפני כעשור, זעק על זה הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל, כי אסור בכלל שנושא זה יהיה נתון להכרעת הממשלה, עניינם של בני התורה נתונים תחת החלטתם הבלעדית של גדולי ישראל בלבד, נושאי דגלה בגאון ומשמריה בטהרה. כל ניסיון המראה כביכול התערבות חיצונית בעניינו של בן ישיבה פסול מיסודו. והנה עד כמה עיניו הצופיות הטיבו לראות.

ב. הרב שך זצ"ל הרבה להתרות בהזדמנויות שונות, ואלו הם תורף דבריו: גם עם נצטרך לעזוב את הארץ ולהגר למדינות אויב, לעולם לא נזוז מהתורה והמצוות, ולא נתפשר על קוצו של יו"ד, מטרה אחת לנו בעולמנו, והיא כמטרת אבותינו ואבות אבותינו עד סוף הדורות, לעשות רצון הבורא יתברך, ותו לא!, וכל דבר המרחיקנו כמלוא הנימה ממטרה זו, נמסור עליה נפש, כפי שעשו אבותינו בדורות השמד, והדברים ידועים.

ג. במצב הנוכחי בצבא הציוני, הרחוק מכל זיקה לדת, וליהדות בכללה, לתורה ומצוותיה, למנהיג העולם ובוראו. צבא המלא פריצות ותועבה, כפי שהדברים ידועים לכל אשר התקרב לשעריו, צבא המלא זוהמה, כפירה, שיקוץ, וכו'. - הרי שעל צבא זה אנו נושאים תפילה כל יום, 'וכל מלכות הרשעה מהרה תעקר, ותשבר, ותמגר, ותכניע'...

כל אותם ניסיונות נפל לפתוח קבוצות כאלו ואחרות המתאימות כביכול לציבור הדתי, הרי חזינו לדעת עד כמה הדבר מגוחך לאין ערוך.

ד. סופו של דבר, הדבר היחידי שנגרם עתה בהחלטתה של בייניש ושותפיה, כי אם עד עתה נאלצו לדאבון לב כל בני הישיבות לכתת רגליהם למקום הטומאה, להיכנס אל לישכות הגיוס השונות בכדי להסדיר מעמדם, הרי שמעתה אף את זה חסכנו, ועל זה תודתנו.

אל תירא, אחי

ואל אחינו הכופרים בעיקר, חוטאים ומחטיאים, נאמר: אך לרגע אל תדמיינו בנפשכם להוריד אפילו בחור אחד מן הישיבות הקדושות בחוקים אלו או אחרים. התורה הקדושה היא חיינו, ועליה נמסור נפשינו, נמות עם התורה ולא נחיה עם הצבא.

ואתה אחי יקירי, אל נא תירא, כי באם עד עתה מסרנו נפשנו בעמלה של תורה, מתוך כאב וחולי התייגענו להבין עומקה של הלכה, הרי שבמקרה החמור מעתה מסירות נפשנו תהא בכלא הציוני.
בתפילה כי במהרה יגלה כבוד ד', ויאיר אור חדש בציון, ונזכה לה כולנו במהרה.

וע"ז בעה"ח, בכל חותמי ברכה, מלב ונפש אוהבך כל הימים.

דוד גוטליב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}