כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

המינהל השמיד יבולי בדואים בעשרות אלפי שקלים: הם כבר ילמדו לקח

הממונה על הפיקוח במינהל במחוז דרום: במקום להגיש בקשות לעיבוד חקלאי חוקי בתשלום דמי שכירות של 2 שקלים לדונם לתקופת 9 חודשים, מעדיפים הבדואים לעבור על החוק

בדואים בנגב
בדואים בנגב

טרקטורים של המינהל מקרקעי ישראל נכנסו הבוקר בליווי כוחות משטרה גדולים, וחרשו 1,500 דונם של שדות חיטה, שעורה וגרעינים אחרים, שזרעו חקלאים בדואים ב-28 חלקות שונות בנגב. האזורים בהם חרש המינהל והשמיד שטחי מזרע שנזרעו שלא כחוק, הם ערערה, רהט ושגב שלום. בין היתר, לטענת המינהל, זרעו הבדואים חלקות קרקע באזורי אימונים של צה"ל.

בשל גשמי הברכה שירדו השנה מצפון לבאר שבע, ובאזור דימונה וערד, השדות שנזרעו נבטו היטב והיו עשויים לספק לחקלאים הבדואים יבולים גבוהים, ששנים רבות כבר לא זכו לראות ולקצור כמותם. הנזק שנגרם לחקלאים הבדואים מהשמדת השדות הזרועים, נאמד על ידי מינהל מקרקעי ישראל בעשרות אלפי שקלים.

בהודעה שפירסם המינהל נאמר, כי הבדואים היו יכולים לקבל את האדמות שעיבדו שלא כחוק, לעיבוד חקלאי חוקי בתשלום דמי שכירות של 2 שקלים לדונם לתקופה של 9 חודשים, אך העדיפו לעבור על החוק. יצוין שבשבוע שעבר פעל המינהל בצפון הארץ באזור קריית אתא ורכסים, שם השמיד יבולים ופינה ציוד שהוכנס שלא כחוק על ידי פולשים ל-300 דונם קרקעות מדינה.

לדברי הממונה על הפיקוח במינהל במחוז דרום שלמה ציזר: "במקום להגיש בקשות לעיבוד עונתי של השטחים, מעדיפים הבדואים לעבור על החוק. חריש השדות שביצענו כפועלת אכיפה, גרם להם נזקים כלכליים של עשרות אלפי שקלים ואובדן עונה חקלאית והם כבר ילמדו את הלקח", כדבריו.

במינהל אמרו כי מאז נחרשו לפני 4 שנים 12 אלף דונם שטחי מזרע בנגב שזרעו בדואים שלא כחוק בנגב, חלה ירידה בפלישות החקלאיות, תופעה שהקיפה בעבר עשרות אלפי דונמים בשנה. עוד נמסר מהמינהל כי בחודשים הקרובים יימשך המאבק נגד פלישות קרקע בנגב ובכלל זה בנייה בלתי חוקית ועיבוד חקלאי שלא כחוק ובתקופה הקרובה מתוכנן המינהל מבצעי אכיפה מרוכזים רבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}