כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נסקלה מול המצלמות • התמונה שחוללה סערה

תמונה מזעזעת המתעדת יידוי אבנים לעבר רכב ישראלי, פורסמה ברשת ועוררה סערה • הארוע נגמר בנס ללא נפגעים בנפש • הנסקלת: "היה להם רצח בעיניים"

נסקלה מול המצלמות • התמונה שחוללה סערה
AP



יידוי אבנים של מחבלים לעבר כלי רכב יהודים הפך כבר מזמן לדבר שבשגרה, שאינו זוכה לסיקור תקשורתי נרחב. זאת למרות שהתופעה גרמה ללא מעט פצועים, ואף להרוגים. המקרה הבולט והזכור ביותר היה יידוי האבנים לעבר רכבם של בני משפחת פלמר הי"ד.

הצלם נאסר שיוקי מסוכנות הידיעות AP תיעד שלשום (ג) יידוי אבנים בכביש חברון-ירושלים, סמוך לכפר בית אומר שמצפון לחברון. התמונה עוררה הדים רבים ברשתות החברתיות.

בתמונה נראית אישה ישראלית עם כיסוי ראש ומשקפי שמש, כאשר צעירים פלסטינים משליכים בלוקים גדולים על מכוניתה. בתמונה נראה גם צלם עיתונות כשמצלמת וידאו בידו. האבנים נזרקו לעבר הרכב במהלך הפגנה שנערכה בכפר, לאות הזדהות עם העציר המנהלי חאדר עדנאן, אשר עד שלשום שבת רעב.

האישה בתמונה היא זהבה וייס, מורה בת 35, ששבה מעבודתה שבישוב אפרת לכיוון ביתה ביישוב כרמי צור, הסמוך לאזור התקרית. היא נסעה ברכב יחד עם תושבת נוספת של היישוב. השתיים נוסעות בכביש 60 מדי יום, ורגילות לשמוע על יידוי האבנים היומיומי במקום, אך אתמול הדבר כמעט גרם לפגיעה בגופן.

השתיים התקרבו למקום ההפגנה, והאטו לאחר שהבחינו בהתקהלות. באותו רגע, נזרקה האבן הראשונה לכיוונן. נסיעתן האיטית היא שמנעה פגיעה חמורה יותר, והן נחלצו מהארוע ללא פגע.

וייס: "הצלמים מעוררים בי בחילה"

בראיון שהעניקה וייס לאתר וואלה! סיפרה: "הדבר היחיד שעבר לי בראש זה לא לעצור אלא להמשיך ולנסוע", וייס תיארה את הדקות הקשות, "פחדתי שהם ירדו לכביש ויתנפלו על הרכב, אבל כשראיתי את מי שזרק היה ברור לי שזה מתוזמן ושלא מדובר בילדים. היה לו רצח בעיניים".

אחד המוקדים לביקורת הקשה על התמונה היה צלם שנראה ברקע, כאילו מחכה לתעד את המעשה. וייס אומרת כי הבחינה בצלם שחצה את הכביש זמן קצר לפני שחלפה במקום: "זה הדבר שהכי מעורר בי בחילה", היא אומרת, "הצלמים שיפרו עמדות רק כדי לתפוס תמונה טובה יותר כשסוקלים אותי. איזה מן בני אדם אלה? הזמינו אותם על מנת לצלם לינץ', והם פשוט עמדו שם וצילמו ולא הזעיקו עזרה. לצערי הרב אני לא הראשונה שחוטפת אבנים בציר וכל הזמן מתייחסים לאירועים האלה כאילו לא קרה דבר".

בעלה של וייס, אברהם, סיפר כי אם הייתה נוסעת מהר יותר, האירוע יכול היה להסתיים הרבה יותר גרוע. הוא עצמו שמע כבר על המקרה עם הגעתה ליישוב, אולם אמר כי אשתו התעקשה לשמור על קור רוח גם דקות ספורות לאחר המקרה.

"אני מניח שהצלמים שהיו שם חלמו לתפוס רכב ישראלי שזורקים עליו אבנים, כדי שלאחר מכן יחליט הנהג לצאת מהרכב ולפתוח באש או לדרוס את הערבים", אומר וייס, "הם בטח היו עושים מזה חגיגה שלמה בתקשורת העולמית. זה בטח לא מקרי שהצלמים עמדו שם, ואני רק יכול לקוות שכוחות הביטחון יעשו שימוש בחומרים שצולמו כדי לתפוס אותם.

"יש עיוות בעולם והערבים הצליחו ליצור מצג כאילו הם יצורים תמימים ולא אלימים, בעוד המתנחלים וצה"ל הם הרשעים שתוקפים אותם - כשבפועל המציאות היא הפוכה. הילדים והנשים שלנו מותקפים מדי יום, ולצערי כל פיפס שילד מקשקש על קיר של ערבים מקבל כותרות ראשיות, אבל ניסיון רצח כמו שאשתי עברה אתמול כמעט ולא מדווח".

לדברי וייס, התקרית אתמול לא תגרום להם לעזוב את כרמי צור: "להיפך, זה הבית שלנו, רק באחרונה שתלנו כאן כרם והאבנים האלה לא יזיזו אותנו מכאן. מאידך, אנחנו גם לא מנסים להזיז את תושבי בית אומר מכפרם. אין לנו תכניות לעזוב, באנו לכאן כדי להישאר".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}