כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פרטנר דחתה פרסום הדו"ח המלא; הרווח התפעולי ברבעון צנח ב-41%

החברה דחתה את פרסום הדו"ח המלא על רקע כניסת HOT לשוק ספקי האינטרנט: "פרטנר בוחנת בימים אלה את ההתפתחויות בשוק ספקי האינטרנט ואת השפעותיהן האפשריות, ככל שתהיינה, על החברה ועל תוצאותיה" ■ צניחה של 56% ברווח הנקי ו-28% ב-EBITDA ברבעון הרביעי

  • כ"ט שבט התשע"ב
אילן בן דב. צילום: עופר וקנין
אילן בן דב. צילום: עופר וקנין

דרמה סביב דו"חות פרטנר: החברה אמורה היתה לפרסם הבוקר (ד') את הדו"ח המלא שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה, אך הוציאה הודעה קצרה לבורסה על דחיית פרסום הדו"ח. הסיבה העיקרית: הכניסה החדשה של HOT לשוק אספקת האינטרנט שיכולה להוביל לירידת ערכה של פרטנר.

פרטנר הודיעה כי "היא בוחנת בימים אלה את ההתפתחויות בשוק ספקי האינטרנט ואת השפעותיהן האפשריות, ככל שתהיינה, על החברה ועל תוצאותיה. כמו כן, החברה עדיין בוחנת את הצורך, ככל שיהיה, בירידת ערך הנכסים הלא מוחשיים של המגזר" . לאור זאת, פרטנר מפרסמת בשלב זה נתונים חלקיים בלבד.

הנתונים החלקיים חושפים את העלייה בתחרות בשוק הסלולר. פרטנר מדווחת על הכנסות רבעוניות משירותים במגזר הסלולר של מיליארד שקל, ירידה של 28% בנתון מול הרבעון המקביל. פרטנר מדווחת על רווח תפעולי לרבעון 4 של 267 מיליון שקל - ירידה של 41%. החברה דיווחה על EBITDA של של 478 מיליון שקל, ירידה של 28%, ורווח נקי רבעוני של 132 מיליון שקל, צניחה של 56%.

בנתונים השנתיים, פרטנר מסכמת את השנה עם הכנסות משירותי סלולר של 4.2 מיליארד שקל, ירידה של 23%. מה שמפצה היא העלייה החדה במכירות סמארטפונים, כך שהכנסות החברה ממכירות ציוד עלו ל-1.7 מיליארד שקל, גידול של 77%. הרווח הגולמי בפעילות מכירות המכשירים עומד על 366 מיליון שקל (מול 226 מיליון שקל ברבעון המקביל). הרווח הנקי של החברה בשנה קולה עומד על 763 מיליון שקל, ירידה של 38%. פרטנר לא מחלקת בשעה זו דיבידנד והחלטה בנושא תתקבל במועד פרסום הדו"חות המבוקרים.

גם הנתונים התפעולים אינם מזהירים. לקוח פרטנר מדבר יותר, 407 דקות מול 375 ברבעון המקביל, אך משלם הרבה פחות: 106 שקל לחודש מול 120 שקל. נתוני הנטישה הרבעוניים של פרטנר עומדים על 8.2% והשנתיים על 29%. באופן חריג, פרטנר איבדה ברבעון 25 אלף מנויים (27 אלף מנוי פוסט-פייד אבדו מול אלפיים פרי-פייד שגוייסו). כעת לחברה 3.1 מיליון לקוחות.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, ציין כי "תוצאות שנת 2011 משקפות את תנאי השוק המאתגרים, השפעות השינויים הרגולטורים והתעצמות התחרות בשוק התקשורת. מחויבותנו לרמת השירות הגבוהה ביותר בשוק התקשורת, כמו גם מחויבותנו ללקוחות, לעובדים ולציבור בעלי מניות, ממשיכה להנחות אותנו בפעילותינו, תוך שמירה על נכסי החברה והמשך העשייה לשיפור תהליכים תפעוליים. בחודש דצמבר השיקה החברה את מהלך Orange Clear, אשר התקבל באהדה רבה בקרב הלקוחות והביא לידי ביטוי את השקפתה הצרכנית של החברה: פשטות, הוגנות ובהירות בכל נקודות הממשק עם הלקוחות. במסגרת מהלך זה, הושקו תוכניות תעריפים חדשות ללקוחות הפרטיים והעסקיים. כמו כן, פיתחה החברה ערוצים דיגיטליים הנותנים מענה, הדרכה ומידע זמינים ונגישים ללקוח, ומאפשרים לו ליהנות מהפוטנציאל הגלום בעולם הסלולרי (smarty). לאחרונה, בוצעו מספר שינויים במערך השירות של החברה שהביאו לשיפור חווית הלקוח, לקיצור זמני ההמתנה ולמתן מענה איכותי ומקצועי לשביעות רצונם של הלקוחות. אנו מצויים בעיצומו של תהליך שדרוג הרשת והיערכות לקראת הדור הרביעי, הצפוי לקראת סוף שנת 2012, בכפוף להקצאת תדרים".

אורי ליכט מ- IBI הגיב: "מדובר במספרים ראשוניים בלבד ולא בדו"ח מלא - אך כבר עתה ניתן לומר -ל מרות צפי לדו"חות חלשים פרטנר מצליחה להפתיעה לרעה ומציגה שחיקה של 28% בהכנסות משירותים, ירידה של 57% ברווח הנקי ושיעורי רווחיות נמוכים. הדו"חות הנוכחיים ממחישים פעם נוספת את האתגרים העצומים איתם מתמודד ענף הסלולר בישראל. הבעיה העיקרית היא שהגרוע מכל עוד לפנינו כשבשבועות הקרובים שורה של מתחרים חדשים צפויים להיכנס לשוק ולגרור את הענף לזעזוע נוסף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}