כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תקווה - בפתח תקווה • נציג אגו"י מברך את הרבנים החדשים

זכינו לרבנים משכמם ומעלה: האחד רב השפעה ומשנהו רב אשכולות • יחד עם ראש העיר הם יצעידו את פתח תקווה לתקופה חדשה • נציג אגו"י למועצת העיר - מברך

ישראל פרידמן, נציג סיעת אגודת ישראל, פתח תקווה
ישראל פרידמן, נציג סיעת אגודת ישראל, פתח תקווה



זה עתה שבים אנו מחגיגות הכתרתם של שני רבנים לעיר החמישית בגודלה בארץ, אם המושבות אשר נוסדה בשנת תרל"ח [לפני 134 שנים] על ידי אנשי הישוב הישן.

כיום נבחרו לה שני רבנים חדשים, לכהן פאר בעירנו המעטירה.

עוד בנושא:
ניצחון אטיאס • האח נבחר לרבה של פ"ת • גלריה

בבחינת - עד שלא שקעה שמשו של זה זרחה שמשו של זה - מרגש היה לשמוע את דבריו הקצרים של הרב הנבחר הרב מיכה הלוי שליט"א, שהזכיר לכל הנאספים בחגיגה הספונטנית בלשכת ראש העיר, את ייסודה של פתח תקוה על ידי אנשי ירושלים. כך גם הזכיר שדיין מרבית תקנותיה של ירושלים קיימות בה, וציין את כניסת השבת בפ"ת, כמנהג ירושלים להוסיף מחול על הקודש, כן יש להוסיף בעיר את הקודש על החולין.

הדברים הזכירו לי את לוחם מלחמת השבת הגדול בעירנו - שנפל על משמרתו אך לפני שלוש שנים [י"ז אדר תשס"ט] - הגאון הגדול רבי ברוך שמעון סלומון זצ"ל ראב"ד פ"ת וראש ישיבת נחלת דוד - כיצד היתה השבת יקרה לליבו ולא חדל מלעורר אודותיה ולבצר חומותיה בכל שנות כהונתו ברבנות העיר.

שבוע טרם פטירתו, עוד דנתי לפניו בביתו – מתוקף תפקידי בעיריה - אודות קליטת ילדים יוצאי אתיופיה במוסדות החינוך של 'שובו' ו'נתיבות משה', ובליל הפורים, יומיים טרם פטירתו, עוד הסבנו בצל קורתו ללגימה ולברכה. חבל על דאבדין.

יצחק שלנו

וכעת עידן חדוותא, בעת אשר נבחרו שני רבנים משכמם ומעלה, הרב מיכה הלוי שליט"א - נעים ההליכות ורב ההשפעה והרב בנימין אטיאס שזה כעשור שנים הנני מכירו משבתו מעת לעת בבית החסידים "נר אברהם" בקרית הבעש"ט, בימי שבת ובימי חול, ולא פסק פיו מגירסא, וכיהן עד עתה כדיין בבית הדין הרבני בת"א.

לטוב ייזכר, ראש העיריה הנכבד מר יצחק אוחיון, אשר משכיל לנווט את ספינת העיריה בשלום ובשלווה.

די היה לראותו היום שש ושמח, בהיבחר רבני עיר. שלא כבערים אחרות שראשי העיר נותנים את המחויב לצרכי הדת, כמי שכפאם שד ובפנים חמוצות - ואילו איציק שלנו נותן בעין יפה ובנפש חפצה, כיאה למי ששומר על מסורת ישראל בהליכותיו ובביתו.

די אם נציין כי בעת חנוכת איצטדיון הכדורגל החדש, הצהיר ראש העיר באוזני אלפי משתתפים, כי מבחינת העיריה לא יהיו חילולי שבת באיצטדיון העירוני – דבר שאין לו אח ורע בערים אחרות.

כאמור: התקוות גדולות כי ישכילו הרבנים הנבחרים לאחד את ציבור התושבים, יעמדו על משמר השבת, יחזקו את חומות הכשרות, ירחיבו את מערך המקוואות וישמשו כתובת לכל נושאי הדת והיהדות בעיר הגדולה פתח תקוה.

הכותב הוא נציג אגו"י במועצת העיר עיריית פ"ת

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}