כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"תפיסת המטען בגבול המצרי מנעה אירוע רב נפגעים"

צה"ל חוגג את נטרול מטען החבלה בגבול המצרי • "מטען החבלה שנתפס ונוטרל על ידינו, היה עלול לגרום לאירוע רב נפגעים לו היה מגיע לידי ארגוני הטרור", אומר המפקד שניטרל את הפצצה

התחמושת לאחר הפירוק; צילום דובר צה"ל
התחמושת לאחר הפירוק; צילום דובר צה"ל

"מטען החבלה שנתפס ונוטרל על ידינו במהלך הלילה (ג'), היה עלול לגרום לאירוע רב נפגעים לו היה מגיע לידיהם של ארגוני הטרור" – כך אומר היום (שלישי) רס"ן מ' המשמש כמ"פ ביחידה המיוחדת של חיל ההנדסה, יהל"ם, אשר עסק הלילה בנטרולו של מטען רב עוצמה אשר הונח בצידו הישראלי של ציר פילדלפי.

"הגענו אל הנקודה לפנות בוקר ובתוך זמן קצר התחלנו בטיפול מקצועי ומקיף בתיק החשוד, באמצעות רובוטים לשליטה מרחוק לטובת ביטחון כוחותינו. לאחר עבודה של מספר שעות לאור הסכנה הרבה בטיפול בתיק, הוא נוטרל באמצעות פיצוץ יזום של מטען קטן שלנו, תוך שמירה על מרחק ביטחון לכוחותינו", ציין רס"ן מ'.

לאחר חקר של הזירה בצורה מדוקדקת, נמצאו בזירה מספר פריטים אשר מעידים על כך שתכולת התיק הייתה ככל הנראה מטען או חגורת נפץ אשר יועדו לפגיעה בבני אדם, זאת בשל פיזור רב של כדוריות רסס במרחב. רס"ן מ' ציין כי בנוסף לכך נתפסו בזירה מכשיר סלולארי המעיד על היכולת להפעיל את המטען באמצעות שליטה מרחוק, ללא סיכון המפעיל.

"במרחב מתבצעת פעילות יום-יומית. בכל לילה אנחנו פועלים נגד הברחות טובין, אמל"ח ומסתננים בגזרה", הדגיש רס"ן מ', שציין כי "המקרה הזה מוכיח שהציר הזה משמש גם להברחת אמל"ח לפעילות טרור נגד כוחותינו. לאור תחקיר ראשוני שלנו, במידה ומטען כזה היה מופעל בסמוך לאחד היישובים הסמוכים, היינו עומדים על מספר רב של נפגעים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}