כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

והפעם: אזיברג'אן • חולית טרור תוצרת איראן - נלכדה

חודש לאחר מעצר שלושת האזרחים באיברג'אן בחשד לתכנון התנקשות בשגריר ישראל במדינה - הודיעו הרשויות כי נעצרו פעילי טרור איראניים • הפעילים רכשו כלי נשק רבים

מחבלים בשטח. תמונת אילוסטרציה
מחבלים בשטח. תמונת אילוסטרציה

חודש לאחר שגורמים רשמיים בבאקו, בירת אזרבייג'ן עצרו שלושה האזרחים בחשד לתכנון התנקשות בשגריר ישראל במדינה, מיכאל לוטם, שר הביטחון במדינה הודיע כי נעצרו פעילי טרור שהיו בקשר עם סוכנות המודיעין האיראנית "ספא" ועם החיזבאללה.

משטרת אזרבייג'ן עצרה מספר לא ידוע של בני אדם שעל פי החשד עמדו בקשרים עם משמרות המהפכה באירן ולארגון חיזבאללה בלבנון, ותכננו פיגועי טרור במדינה נגד אזרחים זרים. לפי הדיווחים, החשודים החלו באיסוף מודיעין ורכשו חומרי נפץ, רובים ותחמושת.

בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית במדינה מפי המשרד לביטחון הפנים נאמר כי "יחידים שפעלו בקבוצה מאורגנת וטיפלו בחומרי נפץ ובכלי נשק במטרה לבצע מתקפות טרור נגד אזרחים זרים, נעצרו באזרבייג'ן".

כלי תקשורת מקומיים דיווחו מפי עדי ראייה למעצרים, כי מדובר בכ-20 בני אדם, רובם תושבי הכפר נרדרן שבאזור הבירה באקו. עוד דווח, כי בין העצורים אחיינו של בלגרדש דדשוב המבוקש על ניסיון הפיגוע הקודם ומקושר למשרד המודיעין באיראן. שני עצורים נוספים הם כתבים של סוכנות הידיעות האיראנית FARS בבאקו, על פי הדיווחים, כוחות הביטחון פשטו על ביתו של אחד הכתבים בשבוע שעבר ועצרו אותו יחד עם פעילים פוליטיים נוספים.

לפי הדיווחים העצורים פעלו בהנחיית משמרות המהפכה של איראן, וראשי הרשת היו איש משמרות המהפכה המכונה חמיד ואיש חיזבאללה המכונה חאג'י עבאס. הזרוע של משמרות המהפכה המבצעת פיגועים מחוץ לאיראן, "כוח קודס", חשודה שעמדה גם מאחורי הפיגועים בהודו, בתאילנד ובגאורגיה בשבוע שעבר.

לפני כשבוע מחה משרד החוץ בטהרן באופן רשמי לשגריר אזרבייג'ן באיראן בשל שיתוף פעולה, לכאורה, שקיימה אזרבייג'ן עם המודיעין הישראלי.

בחודש שעבר נעצרו שלושה אזרחים בחשד לתכנון פיגוע נגד ישראלים. העצורים רסים אלייב, עלי חוסיינוב ובלגרדש דדשוב התכוונו להתנקש בשגריר ישראל במדינה, מיכאל לוטם. זאת כנקמה על חיסול מדעני הגרעין האיראניים, פעולות שאיראן מייחסת לישראל.

בנוסף, תכננו העצורים לפגוע בשליח חב"ד בעיר, הרב שניאור סגל, ומנהל בית הספר היהודי 'אור אבנר', הרב מתי לואיס.

בשבוע שעבר פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לכל העולם, וקרא לישראל לגלות ערנות. בעקבות הפיגוע בניו-דלהי, וניסיונות הפיגוע בגאורגיה ובתאילנד, שגם הם כוונו נגד ישראלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}