כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

90% מהחברות הגדולות: עובדינו לא ביקשו השנה העלאה בשכר

מסקר חברת המידע העסקי BDI עולה גם כי ב-89% מחברות ההיי טק לא נרשמו כמעט בקשות לרילוקיישן ליעדי החברות בחו"ל

  • כ"ח שבט התשע"ב
תלוש משכורת
תלוש משכורת

סימני ההאטה ניכרים במשק. סקר חדש שערכה בחודשיים האחרונים חברת המידע העסקי BDI בקרב כ-70 מנהלי משאבי אנוש בחברות הגדולות במשק (מענפי הפיננסים, היי-טק, מסחר, שירותים, תעשייה, תקשורת ופרמצבטיקה) מגלה כי כ-90% מהחברות ציינו שעובדים לא ביקשו השנה העלאת שכר.

המנהלים ציינו כי מעבר לשיחות השכר השגרתיות המתקיימות מדי שנה, עובדים לא ביקשו העלאה מיוזמתם. נראה שאפילו בקרב עובדי היי-טק המגמה כיום היא להימנע משינויים. ב-89% מחברות ההייטק, כך עלה מהסקר, לא נרשמו כמעט בקשות לרילוקיישן ליעדי החברות בחו"ל.

"שוב מתברר שהסיסמוגרף האמיתי של השוק הם העובדים שיודעים לקרוא היטב בין השורות ולזהות בזמן את סימני טרום המיתון", מסבירה את ממצאי הסקר תהילה ינאי, מנכ"ל משותף ב-BDI.

"כשחברות בוחרות לוותר על קיצוצים בתנאי העסקה של עובדים, תקציבי רווחה ונסיעות ועוברות ישר לקיצוצי שכר ופיטורים, העובדים מבינים שזה ממש לא הזמן לפנות למנהלים ולבקש העלאה בשכר. מצד שני, יש גם חברות שתופסות טרמפ על אווירת המיתון המסתמנת, מאמצות גישה זו של העובדים, ודוחות העלאת שכר לעובדים הזכאים להן".

עוד עלה מהסקר כי 87% ממנהלי משאבי האנוש ציינו כי תקציב הרווחה לא צפוי לגדול בשנה הקרובה. 90% מהם אמרו שגם תקציב משאבי האנוש לא צפוי להשתנות. כשנשאלו על האופן שבו השפיעה עליהם המחאה החברתית בקיץ, השיבו 77% מהמנהלים בחברות הגדולות המתמחות במוצרי צריכה, כי ביצעו שיחות תדרוך עם העובדים במטרה להעניק להם כלים להתמודדות מול ביקורת ציבורית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}