כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מכתב תמיכה ב'פלדהיים': "אנו איתכם גם היום"

שורת רבנים וסופרים חתמו על מכתב תמיכה בהוצאת הספרים 'פלדהיים' והעומדים בראשה • אבי המשפחה, יעקב, קיבל את המכתב והזיל דמעות: "לא האמנתי שיש כאלו אנשים"

לא נעים לראות חנות סגורה. חנות פלדהיים בשכונת מאה שערים
לא נעים לראות חנות סגורה. חנות פלדהיים בשכונת מאה שערים



היומונים החרדיים מפרסמים הבוקר (ג') מכתב תמיכה מפתיע ברשת הספרים הקורסת 'פלדהיים'. על המכתב חתומים רבנים וסופרים ידועי-שם שהספרים שלהם הפכו במרוצת השנים לרבי-מכר והפכו את רשת פלדהיים לאחת הרשתות הגדולות בציבור החרדי.

עוד בנושא:
הוצאת 'פלדהיים' בקשיים כלכליים • 'אור החיים' ירכשו את ההוצאה הקורסת?
'אור החיים': "מתפללים ש'פלדהיים' יתאושש"

הרבנים כתבו במכתב: "אנו החתומים מטה מביעים בזאת תמיכה בלתי מסויגת בהוצאת הספרים המכובדת 'פלדהיים' והומדים בראשה ידידנו היקרים הרב יעקב פדלהיים ובנו ר' מנדי פלדהיים, אנשים ישרי דרך ואצילי נפש, שרואים בעבודתם שליחות קודש להרמת קרן התורה והיהדות בארץ ובעולם.



"להוצאת הספרים 'פלדהיים' זכויות יסודיות בהרמת קרן הספרות התורנית והחרדית מזה שלושה דורות.

"אלפי ספרים לא היו רואים אור בלעדיהם. מאות מחברים וסופרים זכו להוצאה שליוותה אותם ותמכה בהם בלב רחב ואוזן קשבת, ומיליוני לומדים וקוראים בעולם החרדי חבים להם הרבה מעולמם הרוחני.

"אנו מביעים את אמונינו המוחלט שהסערה והטלטלה הגשמית תחלוף, והעשייה הרוחנית תימשך ביתר שאת וביתר עוז לאורך ימים טובים.

"זכינו להיות איתכם בעבר, אנו איתכם היום - גם בזמנים אלה, ונהיה איתכם בעזרת ה' גם בעתיד".

על המכתב חתומים: הרבנים הגאונים רבי אביגדור נבנצאל רבי יהושע נויברט, רבי בן ציון הכהן קוק, רבי שריאל רוזנברג, רבי משה גולדשטיין, רבי צבי כהן, רבי דב אליאך, רבי זאב גרינוולד, רבי דניאל ביטון, הרבי ברוך צ'ייט, הרב ירמיהו אברמוב, הרב ישראל בורנשטיין, הרב אהרן מרגלית, הרב חיים ולדר ובני משפחת לורנץ.

סגור. חנות פלדהיים במאה שעריםצילום: סגור. חנות פלדהיים במאה שערים
סגור. חנות פלדהיים במאה שערים


מנהלי הרשת ינסו לשכנע: המצב בר-פיתרון

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי למרות שלחלק מן הרבנים והסופרים החתומים על המכתב חייבת הרשת כסף רב, החליטו הללו לחתום על מכתב תמיכה שיעזור לרשת הקורסת בבית המשפט.

משפחת פלדהיים קיבלה אתמול (ב') את המכתב באופן מפתיע, ואבי המשפחה, יעקב, הוזיל דמעות. "לא הייתי מאמין שיעשו דבר כזה בשבילי", אמר לבני משפחתו.

מצבה הכלכלי של הרשת אמור להגיע כבר בימים הקרובים אל בית המשפט, כשמנהלי הוצאת הספרים ינסו להוכיח כי ביכולתם להשתקם, אך הם זקוקים לאוויר לנשימה, ולכן יבקשו הקפאת הליכים נגדם.

התסבוכת הכלכלית של ההוצאה לאור נותנת את אותותיה גם בחנויות הרשת. הבוקר (ג') הגיעו מספר ספקים והחלו להוציא סחורה מתוך החנות הממוקמת ברחוב מאה שערים 17.

אחד מעדי הראייה שנכח במקום, סיפר ל'בחדרי חרדים' על האירוע: "רכב בו נסעו ארבעה אנשים עצר ליד החנות של פלדהיים, והחבורה החלה להוציא כמויות גדולות של סחורה מתוך החנות. המוכרים ניסו להתנגד - אך מאום לא עזר. אחד מהם סיפר שבעלי החנות חייבים לו כסף רב, וכך הוא גובה את התשלום".

בעלי חנויות במאה שערים סיפרו, כי גם בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו כמה אנשים והוציאו סחורה מהחנות.

חנויות נוספות ברחבי הארץ עמדו גם הם בפני ניסיונות דומים - ונסגרו מיידית.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}