כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תל-אביב החליטה: נפעיל תחבורה ציבורית בשבת

מועצת העיר ת"א החליטה שוועדת הנהלה בעירייה תגיש בקשה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת • הנציגים החרדים: "להד"ם. ההצעה סוכלה. לא תהיה תחבורה ציבורית בת"א"

אוטובוס דן. צילום: ארכיון
אוטובוס דן. צילום: ארכיון



מועצת העיר תל אביב-יפו החליטה להגיש בקשה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

על פי ההצעה, שעברה ברוב של 13 תומכים מול 7 מתנגדים, תבקש עיריית תל-אביב מהמפקח על התחבורה הציבורית אישור להפעיל קווי אוטובוס או מוניות שירות במהלך השבת. לפי ההחלטה, הנהלת העירייה תדון בנושא, תכין תוכנית של ההסעים בשבתות ותגיש בקשה להפעלתה.

אולם למרות ההחלטה שהתקבלה במועצה, הנציגים החרדים בעיריית תל אביב, בנימין בביוף - חבר מועצת העיר המכהן בסיעת יחיד לאחר שפרש מסיעת ש"ס, ונפתלי לוברט - חבר המועצה מטעם יהדות התורה, מרגיעים.

"נכון לעכשיו וגם בעתיד", אומר בביוף, "ההצעה לא עברה, והיא הוסרה מסדר היום. לא תהיה תחבורה ציבורית בתל-אביב יפו", אומר בביוף. "ההצעה סוכלה והיא הועברה לוועדת ההנהלה של העירייה כדי לקבל החלטה נוספת, שם היא בטוח לא תעבור".

המפקח על התחבורה הציבורית הוא שמוסמך על פי חוק לאשר בקשות כאלו, אולם רק במקרים בהם הדבר חיוני לדעתו. ואכן, בסיעת מרצ התל-אביבית, שהעלתה את ההצעה לסדר היום, טרם הספיקו להתענג על ההישג, וכבר קיבלו תשובה שלילית מהמפקח: ״קיים סטטוס קוו של עשרות שנים בכל הנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אין בכוונתנו להפר אותו״.

במהלך הדיון במועצת העיר, אמר הנציג החרדי נפתלי לוברט: "הסטטוס קוו שנקבע לפני כ-60 שנה, לאחר כ-2000 שנות גלות, נועד לאפשר לכל היהודים במדינה לחיות ביחד".

ראש העיר רון חולדאי השיב לו, בתגובה: "כאשר עושים קווי מהדרין זה לא לחיות ביחד, וכאשר יש תחבורה ציבורית בחיפה ההרמוניה בין חילוניים לחרדיים לא נפגעת".

באם יתקבל סירוב סופי מצד המפקח על התחבורה הציבורית, העירייה מתכוונת ליזום תכנית של הפעלת קווי הסעות עירוניים, באמצעות חברה עירונית, שתספק הסעות משכונות הצפון, הדרום ויפו אל מרכז העיר.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, כתב לפני מספר ימים בדף הפייסבוק האישי שלו: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה ברבע מימות השנה לא פועלת תחבורה ציבורית. עלינו לשאול את עצמנו - מה עושה מי שאין ביכולתו לרכוש רכב פרטי ומבקש לבקר בשבת את משפחתו או לבלות בחוף הים?

"המצב היום, לצד העדרה של מערכת תחבורה ציבורית יעילה, פוגע בהתפתחות התקינה של המדינה וביכולת של הציבור לוותר על הרכב הפרטי היקר והמזהם".

גורמים בעירייה אמרו: "חולדאי כבול בהסכמים קואליציוניים, ותמיכתו בהצעה עלולה להזיק לו לפחות בקדנציה הנוכחית".

עודכן: יום ג', 8:56

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}