כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מונופול? • "רק הבד"צ רשאי לדון בעניני צניעות"

בעל עסק בגאולה נתבע לבד"צ ה'עדה החרדית' בטענה שפתיחת עסקו פוגעת בצניעות • למרות שהסכים להתדיין בבי"ד אחר - הוא הוחרם • "רק הבד"צ רשאי לדון בעניני צניעות"

בד"צ העדה החרדית
בד"צ העדה החרדית

בד"ץ 'העדה החרדית' פרסם בימים האחרונים בשכונת מאה שערים מודעה האוסרת להיכנס או לבוא במסחר עם חנות 'כלים חד פעמי' הממוקמת בשכונה.

כזכור, לפני שלושה שבועות חשף 'בחדרי חרדים', את המאבק שמנהלמ וועד גאולה בגיבוי סיקריקים, נגד בעלי החנות, בניסיון שכונה על ידי מקורבי בעל העסק כ'פרוטקשן'.

רוצה הכשר לחד-פעמי? שלם פרוטקשן

המאבק החל לפני יותר משנה כאשר החלו שיפוצים בקומה התחתונה במבנה בו ממוקם העסק. אנשי הוועד התנגדו לפתיחת עסק במקום, שתערער לטענתם את הצניעות בשכונה, והסכימו שישכנו בו אך ורק משרדים.

אך לא נמצאו שוכרים למקום ובעל הנכס נאלץ להשכירו לבעלי חנות 'כלים חד פעמי', שהחליטו לפתוח את העסק. אך בעלי החנות סובלים מאיומים, פשקווילים ועוד.

בעלי החנות קיבלו מספר פעמים זימון לבית הדין של 'העדה', שם נתבעו על ידי 'ועד גאולה'.

בתגובה פנו בעלי החנות לבית הדין של הרבנות, והוציאו מכתב בוררות בו הם דורשים לקיים את הדיונים כמפורש בהלכה - על פי רצון הנתבע, בבית הדין המדובר.

אלא שאז העלו התובעים טיעון חדש: לדבריהם, היות והבעיה היא 'ענייני צניעות', על כן רק בית הדין של 'העדה' יוכל לדון בנושא.

במכתב תשובה שכתב בעלי החנות לבית הדין של 'העדה' הוא פירט באריכות את הסיבות לכך שהוא אינו מעוניין לדון במחלוקת בבית דינם.

אך בעל העסק קיבל זימון לדיון נוסף תוך התעלמות מוחלטת מדבריו. במכתב הובהר לו, כי באם לא יופיע בפני בית הדין, יוציא בית הדין צו איסור קנייה בחנות.

ואכן, לפני מספר ימים, פרסם בד"ץ 'העדה החרדית' מכתב האוסר על כניסת הציבור לעסק, מאחר ובעל החנות סירב להגיע לדיון בבית הדין.

מנהל העסק הגיב ל'בחדרי חרדים': "אצלי הכל מתנהל על פי דין תורה. מעבר לכך חתמתי על בוררות בבית דין אחר בירושלים ועל פי ההלכה הולכים אחר הנתבע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}