כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

גרטנר: שוק האפליקציות יוכפל פי חמישה ל-47 מיליארד דולר ב-2015

לפי נתונים של חברת המחקר, הצמיחה הנמשכת במכירות סמארטפונים וטאבלטים מייצרת שרשרת אספקה חדשה בתעשיית ההייטק, מעבר למעגל היצרנים הישירים של האבזרים הניידים

  • כ"ז שבט התשע"ב
גרטנר: שוק האפליקציות יוכפל פי חמישה ל-47 מיליארד דולר ב-2015

אחת המגמות הבולטות כיום היא המעבר לרכישת תוכנות ותכנים על-ידי משתמשי הקצה באמצעות אפילקציות בחנויות המקוונות. להערכת חברת המחקר גרטנר, השוק הזה צבר משקל משמעותי רק בשנת 2008, בה הסתכמו המכירות ב-234 מיליון דולר. עד לשנת 2011 הוא צמח להיקף של 8.2 מיליארד דולר, אולם המסה הגדולה תתחיל להיווצר רק בשנים הקרובות. ב-2012 צפוי השוק להגיע להיקף של 15.5 מיליארד דולר, ועד שנת 2015 הוא יגיע להיקף של 47 מיליארד דולר. אם מוסיפים לכך את ההכנסות מפרסום בהורדת אפליקציות, ולא רק את הקניות הישירות בתשלום, יגיע השוק להיקף של יותר מ-52 מיליארד דולר.

לקראת פתיחת תערוכת Mobile World Congress 2012 בשבוע הבא בברצלונה, פרסמה החברה אגד נתונים על שוק הפתרונות הניידים בעולם. מהנתונים עולה שאנו נמצאים בתחילתו של מהלך כלל תעשייתי בהיקף גדול. עד לשנת 2015 יהיו בעולם יותר מ-7.3 מיליארד אבזרים ניידים מקושרים, לעומת 5.6 מיליארד ב-2011. ההכנסות משירותי תקשורת ניידים יחצו בשנת 2012 לראשונה את גבול הטריליון דולר. אלא שככל שעולים ברמת התשתיות, קצב הגידול מואט. שוק שירותי התקשורת הניידים יצמח בשיעור מתון בלבד, ויגיע להיקף של כ-1.2 טריליון דולר ב-2015, בהשוואה ל-0.99 טריליון ב-2011. אולם כלל שוק הטלקום, המספק תשתית ברמה גבוהה יותר גם לשוק הנייד, נמצא במגמה הפוכה.

חברות הטלקום הגדולות בודקות בשבע עיניים את הוצאותיהן על תשתיות ומשתדלות לא להגדיל אותן: לעומת צמיחה של 6.4% ברכש ציוד בשנת 2011, הצמיחה ב-2012 תרד ל-3.3% ותגיע לשפל של 3.2% בשנת 2015 - בה צפוי שוק האפליקציות לשבור שיאים. אולם, אסור לשכוח שמאחורי שיעורי הצמיחה הצנועים מסתתרות השקעות עתק: חברות הטלקום ירכשו ב-2015 ציוד חדש בהיקף של כ-2.5 טריליון דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}