כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חודש לאחר 'היריקה' - פרנק שוחרר לחופשי • חשיפה

בית המשפט שחרר את זאב פרנק ממעצר בית • התביעה: "השחרור יחזק את התנהגותו הבעייתית" • בפנים: הסרטון שהפליל את המשטרה, המסמכים והסיפור המלא

זאב פרנק בבית המשפט. צילום: פלאש 90
זאב פרנק בבית המשפט. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, שחרר אתמול (א') את זאב פרנק - חרדי תושב שכונת מאה שערים - שנעצר על-ידי המשטרה לפני כחודש, לאחר שהואשם בתקיפת שוטרים וביריקה לעבר אישה שצעדה בשכונת בית ישראל.

ימים ספורים לאחר שנעצר שוחרר פרנק למעצר בבית אחותו במודיעין עילית שם שהה עד אתמול. בימים בהם שהה בבית אחותו קיבל פרנק אישור מבית המשפט לצאת לתפילות במניין – 3 פעמים ביום.

הסרטון שחשף את העדות השקרית של המשטרה • צפו



ביום ראשון שעבר הגישו עורכי דינו - יאיר נהוראי ואיתן להמן - ערר לבית המשפט המחוזי בי-ם בו הם מבקשים לשחרר את פרנק ממעצר בית ולבטל את כתב האישום שהוגש נגדו. עורכי הדין הגישו הוכחות בהם רואים במפורש כי לשוטרים לא הייתה יכולת לראות את 'היריקה' של פרנק על האשה והם בדו את הטענות מליבם.

גם באשר להחזקתו במעצר בית במשך שבועות ארוכים כתבו עורכי הדין כי "גם אם הביטוי שבו פרנק השתמש אינו נעים לאוזן, הרי שהוא אינו מסוכן. מדובר באדם נורמטיבי שהשמיע קללה באופן חד פעמי. פרנק אף לא תקף שוטר בנסיבות מחמירות ולא ניתן לתת כל אמון בעדויות השוטרים ששיקרו בתיאור האירוע".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בית המשפט המחוזי נתן אתמול את החלטתו. "סופו של יום אני מקבל את הערר במובן זה שאני מסיר את הגבלת מעצר הבית מעל העורר ומאפשר לו לחזור לביתו", כתב
השופט דוד מינץ.

המעצר השערוריתי • 'בחדרי חרדים' עם סיקור נרחב:
זאב פרנק מערער • עורכי דינו: "'פרוצה' זה לא הטרדה"
סופית: הסיקריק זאב פרנק שוחרר למעצר בית
כתב אישום חסר-תקדים נגד פרנק • הסיבה: צעקה
סרטון חושף: משטרת ישראל העלילה על פרנק • צפו
פרנק מתלונן: שוטרים היכו אותי עד שפני וגופי שתתו דם
נעצר סיקריק שקרא 'שיקסע' לעוברת אורח בירושלים


התביעה קיבלה את ההחלטה בהפתעה. לדבריהם תסקיר שהגיש קצין של שירות המבחן – מוכיח כי פרנק מסוכן לציבור. "הימצאותו של העורר באזור המרוחק מביתו מרחיקה אותו מסביבתו הרגילה שיכולה לתמוך ולחזק את התנהגותו הבעייתית העלולה לחזור על עצמה", כתב קצין המבחן

עורכי דינו, יאיר נהוראי ואיתן להמן ברכו על ההחלטה של בית המשפט המחוזי.

בעבר טען זאב פרנק בראיון ל'בחדרי חרדים' כי במהלך מעצרו במשטרה נהגו בו באלימות מילולית ופיזית קשה. הוא הוסיף כי כתב האישום שהוגש נגדו הוא תיק שהולבש עליו על לא עוול בכפו.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}