כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אייר אוסטרליה פשטה רגל - ואלפים נתקעו ללא יכולת לחזור הביתה

החברה נכנסה להליך הגנה מפני נושים, בעקבות קשיי מימון חריפים שלא אפשרו לה לפרוע חובות • יוסי פתאל: "מאות בודדות של ישראליים ייפגעו מפשיטת הרגל"

  • כ"ו שבט התשע"ב
ממתינים לטיסה. צילום אילוסטרציה
ממתינים לטיסה. צילום אילוסטרציה

אלפי נוסעים ברחבי העולם נתקעו או נאלצו לשלם 3,500 דולר כדי לחזור הביתה, לאחר שחברת התעופה אייר אוסטרליה פשטה רגל בסוף השבוע.

אייר אוסטרליה, שהפעילה טיסות ליעדים כמו פוקט ובאלי, פנתה להליך הגנה מפני נושים, לאחר שלא הצליחה יותר לפרוע את חובותיה. ההליך אילץ את החברה לבטל את כל טיסותיה. "כרגע נראה שאין לנו מימון זמין לעמוד בהוצאות התפעוליות כך שהטיסות יושעו באופן מיידי", אמרה החברה בהצהרה. נוסעים שקנו כרטיסים באמצעות כרטיסי אשראי או בעלי ביטוח נסיעות יקבלו החזר, הוסיפה אייר אוסטרליה.

ההחלטה של אייר אוסטרליה לפשוט רגל לא נבעה מתהליך מתוכנן, אלא כתוצאה מאילוץ, לאחר שתחנת תדלוק בפוקט שבתאילנד סירבה לתדלק את אחד ממטוסי האיירבוס A330 של החברה, בטענה כי לא שילמה חובות על תדלוק. פשיטת הרגל הגיעה יום לאחר שקואנטס, חברת התעופה הגדולה באוסטרליה, דיווחה על צניחה של 83% ברווחיה והודיעה כי בכוונתה לפטר 500 עובדים.

אייר אוסטרליה, שנוסדה לפני שלושה חודשים כחברת טיסות מוזלות שמוזגה מכמה חברות, חוותה קשיי מימון מתחילת הדרך. בדצמבר 2011 שתי חברות ביטוח גדולות אמרו כי לא ישתפו עמה פעולה יותר היות שסירבה לשלם להן. צוות החברה קיבל שכר נמוך יחסית של 90 דולר אוסטרלי (96.58 דולר) ליום.

בתוך כך, העריך היום מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות יוסי פתאל כי "מאות בודדות של ישראליים ייפגעו מפשיטת הרגל של החברה".

לדברי פתאל, "אנו פועלים כך שמי שקנה כרטיסי טיסה אצל סוכן נסיעות בישראל, יוחזר לו כספו". החברה לא טסה לישראל וממנה, אך כרטיסי הטיסה שלא נמכרים ע"י סוכני הנסיעות בארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}