כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הוצאת 'פלדהיים' בקשיים כלכליים • 'אור החיים' ירכשו את ההוצאה הקורסת?

הוצאת 'פלדהיים', מהגדולות במגזר החרדי, נקלעה לקשיים והיא צפויה להגיש בקשה להקפאת הליכים • גורם בענף הספרים: מנכ"ל 'אור החיים' מנהל מו"מ לרכישת ההוצאה הקורסת • פלדהיים: ההוצאה לאור בקשיים - ההחלטות יתקבלו בימים הקרובים • האם הקשיים ישפיעו על רשת החנויות?

רשת פלדהיים. עיבוד מחשב
רשת פלדהיים. עיבוד מחשב

דרמה בענף ההוצאה לאור: הוצאת הספרים 'פלדהיים', מהגדולות והידועות במגזר החרדי, עומדת להגיש בקשה להקפאת ההליכים נגד החברה. זאת לאחר שהחברה נקלעה לקשיים כלכליים.

הוצאת הספרים 'פלדהיים' נוסדה בשנת 1939 בניו-יורק על-ידי פיליפ פלדהיים. בהמשך עברה לניהול בנו, יעקב, ולנכדו מנדי. עם השנים התרחבה ההוצאה-לאור באופן משמעותי ופתחה סניף בירושלים.

'פלדהיים' שינתה במהלך שנות פעילותה בישראל את כל תחום ההוצאה-לאור במגזר החרדי, לאחר שהחלה להפיק ספרים איכותיים, לצד גרפיקה מושקעת. החברה הוציאה לאור במהלך השנים אלפי כותרים.

הקפאת ההליכים היא רק על החברה המנהלת את ההוצאה לאור. משפחת 'פלדהיים' מפעילה גם רשת חנויות ספרים בכל הערים החרדיות, הפועלות תחת חברה נפרדת.

טרם ברור כיצד ישפיע המהלך על רשת חנויות הספרים. חשוב לציין, כי בחנויות נמכרים גם ספרים של מו"לים אחרים, אולם לרוב, עיקר הרווח מורכב מספרים של ההוצאה לאור המשויכת לרשת, שעשויה לספוג גם היא מכה אנושה.

מקור המקורב לבעלי החברה אישר ל'בחדרי חרדים', כי אכן "כרגע מפעילים הקפאת הליכים על ההוצאה לאור, לא על החנויות. למען האמת מוקדם לדעת עדיין מה יהיו ההשלכות על רשת החנויות כולה. יש צו הקפאה רק על ההוצאה לאור. אבל ברור שיש קשר בין ההוצאה לחנויות, וזה ישפיע".

סופר ידוע שהוציא לאור את ספריו באמצעות 'פלדהיים', אומר ל'בחדרי חרדים': "זה סיפור עצוב מאוד, הם אנשים מאוד מסודרים ורציניים, שוק הספרים החרדי יתגעגע אליהם". לדבריו, "אם זה אכן חלילה יקרה, לא רק מאות העובדים יפלו, אלא אלפי מו"לים של ספרים. אני מכיר ידיד שאמור לקבל מהם בעוד שבוע תשלום על ספר שהוציא, ואני מקווה גם בשבילו שיימצא משקיע שיסכים לקחת את העסק על עצמו והם יוכלו להתאושש".

בתוך כך גורם בשוק הספרים ששוחח עם 'חדרי חרדים' דיווח, כי בימים האחרונים נערכו פגישות בין מנהלי הוצאת הספרים 'פלדהייים' לבין יעקב ביבלה, הבעלים של רשת 'אור החיים'. על פי הדיווחים, בעלי הוצאת 'פלדהיים' עניינו את ביבלא ברכישת ההוצאה לאור והצלתה מידי נושיה. באם המהלך אכן יתבצע, הרי שביבלה, שגם כך מחזיק בנתח עצום משוק הספרים החרדי, יהפוך לקרטל של ממש.

גורם בחברת 'פלדהיים' אמר ל'בחדרי חרדים': "הדבר היחיד שנכון הוא שההוצאה לאור נקלעה לקשיים בסוף השבוע. מנהלי החברה בודקים את האפשרויות העומדות בפניהם ויקבלו החלטות בימים הקרובים. כל שאר הדיווחים - אינם נכונים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 104 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}