כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מה חיפש סגן השר מוזס אצל רואות-החשבון?

מנחם-לייזר מוזס, יעקב אשר וחנוך זייברט שכחו לרגע את הויכוחים על כסא בעיריית בני ברק בבחירות הבאות - והגיעו למשרדי זיו האפט • המטרה: סיוע לעובדות חרדיות • הצפיה לנשים בלבד

מוזס וזייברט מקבלים שיעור על המלאכה. צילום: יעקב כהן
מוזס וזייברט מקבלים שיעור על המלאכה. צילום: יעקב כהן

לא בכל יום מגיע סגן שר החינוך לבקר במרכז תעסוקה לחרדים, אבל ביום חמישי האחרון צעד מנחם אליעזר מוזס כשהוא מלווה בשני יועציו, רק כדי לבדוק במה הוא יכול לעזור בנושא תעסוקת חרדים בכלל ותעסוקת נשים בפרט.

"ראש העיר ידידי, ידיד נפשי", פנה לראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, שהגיע אף הוא למקום, משרדי זיו האפט, בהם מועסקות נשים חרדיות בהנהלת חשבונות.

לא סתם הביאו לשם את מוזס. למנהלים יש שאיפה שמשרד החינוך יתקצב את מסלול ראיית חשבון כמסלול מתוקצב במסגרת התוכניות להכשרה חלופית בסמינרים על מנת שהורים יוכלו לשאת בנטל התקציבי הכרוך בזמן ההכשרה.

כשהוא מלווה בחנוך זייברט, שכחו לרגע השניים את שאלת השאלות: מי יקבל את ראשות העיר בבחירות הבאות - ויז'ניץ או גור - וניסו להתרכז במשימה שלפניהם. הם הגיעו לכאן כאורחם של רו"ח יואל טולדנו, מנהל ושותף בפירמת BDO זיו האפט, ומנהל אשכול חיפה וסניף בני ברק, המעסיק למעלה מארבעים נשים חרדיות ביניהן רואות חשבון, יועצות מס וחשבות.

"לו היו המשמיצים את המגזר החרדי השכם והערב מסיירים במשרד זה, התמונה הייתה נראית אחרת לגמרי, הם היו מבינים כי כוח העבודה האיכותי האמין והאפקטיבי ביותר נמצא בקרב המגזר החרדי" אמר מוזס.

כמנהגו, הוא הגיע מצויד בראשי תיבות מרשימים, חלקם סגולות לפרנסה, חלקם נוגעים לחג הפורים המתקרב והולך. "ידידי הנאמנים, עוזרי היקרים", פתח מוזס ואמר. "אומרים הרבה חרדים חרדים עבודה עבודה. לצערי הרב לא אחד פונה אלי שאסדר לו עבודה כי הוא לא מצליח להתקבל. הנה יש מנכ"ל מכובד, 15 שנה מנהל חשבונות, עם דיפלומה, ולא הצליח למצוא עבודה. הוא הגיע למשרד מסוים, אבל לא התקדם. כששאלתי שם למה לא קיבלו אותו הסבירו לי שהמשרד מאד מתירני והוא לא ירגיש בנוח. אתם מבינים? הם דואגים לרוחניות שלו".

מוזס סיפר כי הופיע השבוע באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. "הרצה שם אחד על כך שהמדינה שלנו עדיין מפגרת מול מדינות ה-OECD. התחלתי להסביר להם שאצלנו הדבר משול למכונית שאם נוסעים בזהירות מגיעים למקום מבטחים אם לא מתרסקים. על הלוח הם שרטטו איך מתמודדים עם בעיות נוראות שלא אחזור עליהם. אמרתי שאפשר להמשיל את זה שאתם על רכבת שדוהרת והילדים על הפסים. קם אחד צעיר וצעק לי אתה רוצה לחזור לחיידר? לך לחיידר, צעק והתפרע. אמרתי אם היית בחיידר לא היית ככה מתפרע מול אדם שיש לו כבר ילדים וגם נכדים. המנחה הוציא אותו מהאולם".

"היה שם יהודי שהיה 10 שנים שר חינוך, אהרן ידלין, כבן 90. אמר תשמע הרב מוזס אמרת דברים של טעם, לאן אנחנו דוהרים? אמרתי לו בוא לכנסת תעשה עבודה, לאן דוהרים כאן?".

"לרב מוזס יש נשיאות חן מיוחדת אצל הפקידים שלא תמיד אוהבים אותנו", החמיא לו ראש העיר. אחר כך הוסיף ואמר כי "אומרים שהחרדים עושים ככה וככה, דרייערים. משרד החינוך נשלט שנים בידי המפד"ל ואני חושב שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד מהד"ר בורג או מידידך זבולון המר. הם רק ידעו לקרוא לזה במקום תקציב סיוע סעיף מספר זה וזה...".

כולם צחקו, גם מוזס. האם יצליח לעשות משהו בשביל המקום הזה? ימים יגידו. מה שבטוח הוא שרצון טוב יש לו, והוא גם הבטיח. אם רק יוכל, יעשה הכול כדי להסיר חסמים המונעים השתלבות נשים חרדיות במעגל העבודה. זה לא פשוט, יודעים כולם, יודע גם הוא. קל לומר 'חרדים פראזיטים', קשה יותר לסייע להם להיכנס למעגל היצרני.,
































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}