כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

והפעם: מערכת 'כלכליסט' ב'ארחות תורה'

כ-25 איש ממערכת העיתון הכלכלי הגיעו לסיור הכרות עם הרחוב החרדי • הם ביקרו בישיבת 'ארחות תורה', בסמינר, במרכז תעסוקה, וישבו לשיחה עם ח"כ משה גפני בנושאי דת ומדינה, כלכלה וחברה

בהיכל ישיבת ארחות תורה. צילום: בחדרי חרדים
בהיכל ישיבת ארחות תורה. צילום: בחדרי חרדים

בליץ הסיורים לעיתונאים שמארגנת לשכתו של ח"כ משה גפני בבני ברק נמשך: אחרי בכירי 'הארץ', איש התקשורת רזי ברקאי, ומגיש החדשות דני קושמרו, הבוקר הגיע תורם של בכירי מערכת העיתון 'כלכליסט'.

כ-25 איש ממערכת העיתון - המו"ל, העורכים והכתבים - הגיעו לסיור הכרות עם הרחוב החרדי. הסיור התקיים בכמה מוקדים עיקריים: ביקור במרכז תעסוקה לנשים חרדיות - 'איירוקס', המעסיק מאה נשים חרדיות בפיתוח תוכנות מחשב; ביקור בסמינר לבנות וחשיפה למסלולי הלימוד בסמינר; וביקור בישיבה.

לאחר שבסיורים קודמים ביקרו העיתונאים בישיבת פוניבז', הפעם הגיע תורה של ישיבת 'ארחות תורה', בראשות הגראי"ל שטיינמן. לאחר סיור בישיבה ושאלות שהיפנו לבחורים שפגשו בהיכל הישיבה, נכנסו האורחים לשיחה אישית עם הגאון רבי חזקיה מישקובסקי.

גם הפעם חתמו העיתונאים את הסיור בלשכתו של ראש העיר יעקב אשר, לשיחה על העיר בני-ברק, מספר התושבים ואחוז משלמי הארנונה. ח"כ משה גפני התארח גם הפעם בלשכת ראש העיר, והיווה הכתובת לשאלות שהציגו האורחים בנושאי דת ומדינה, כלכלה וחברה.

יועץ התקשורת של גפני, ירח טוקר, סיפר ל'בחדרי חרדים', כי הסיורים הללו, המתקיימים בשבועות האחרונים, גורמים לשינוי משמעותי בחשיבה של המשתתפים בהם. "אנשים שבויים בסטריאוטיפים נגד חרדים, וכאן הם נחשפים למציאות שבה אין מדרכות נפרדות לגברים ונשים, מציאות שעל פיה הנשים החרדיות חיות באידיאולוגיה, מתוך מטרה לסייע לבעל ללמוד תורה, ונחשפים לצדדים שמעולם לא הכירו".

טוקר ואנשי לשכתו של גפני אומרים, כי גם הם יודעים כי המפגשים לא ישנו את הסיקור התקשורתי האנטי-חרדי הנובע, לדבריהם, מפערים אידיאולוגיים עצומים בין האליטה השמאלנית לציבור החרדי, אך הסיורים נועדו להוריד את גובה הלהבות, להפחית את הבורות, ולמתן את השנאה הקיימת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}