כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תאונה מחרידה: 10 ילדים ערבים נשרפו חיים

בכיכר אדם בירושלים אירעה הבוקר תאונה: אוטובוס עלה באש ו-10 ילדים ערבים נשרפו חיים בדרכם לבית הספר • אבו מאזן הכריז שלושה ימי אבל • ויש תמונות

צילומים: חדשות 24, שמרי ירט ואריה אלתר
צילומים: חדשות 24, שמרי ירט ואריה אלתר



הבוקר (ה') בשעה 9:05 נמסר למד"א מרחב ירושלים על תאונת דרכים בין משאית לאוטובוס הסעת ילדים שככל הנראה התהפך סמוך לכיכר אדם בצפון י-ם. כוחות גדולים של מד"א איחוד הצלה וכיבוי יצאו למקום.



מדובר באוטובוס שהסיע ילדים פלסטינים בני 4-6 מבית הספר "נור אלהודא" בכפר עקב במזרח ירושלים לטיול בית ספרי, שהתנגש בבמשאית ישראלית והתהפך סמוך לכיכר אדם, ליד מחסום חיזמה שמצפון לירושלים. האוטובוס עלה באש ונשרף כליל.

בעקבות העובדה שאמבולנסים של הסהר האדום הפלסטיני פינו את הנפגעים, לא ברורה כמות ההרוגים והנפגעים. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על 10 הרוגים בהם 9 ילדים ומורה.

בסך הכל נפצעו כ-40 בני אדם. 30 מהם הועברו לבתי-חולים פלסטיניים, ו-10 לבתי-חולים בישראל. 3 פצועים קשה מאושפזים בבית החולים הדסה עין-כרם בבירה, ושני פצועים קשה בבית החולים לילדים שניידר. 5 פצועים שמצבם קל מאושפזים בבית החולים הדסה הר הצופים.

שר הבריאות הפלסטיני פתחי אבו מורלי מסר כי בתאונה נהרגו 6 ילדים ו-28 נפצעו, 7 מהם פצעים קשים ובינוניים. היתר נפצעו קל.

"ראיתי אוטובוס חרוך, הרבה עשן"

דביר עדני, מתנדב "איחוד הצלה" בירושלים, שהגיע בין הראשונים לזירה, סיפר כי "כבר כשהגעתי ראיתי אוטובוס נטוי על צדו, חרוך ומעלה עשן, כוחות הכיבוי הפלסטינים בדיוק סיימו לכבות את האש בתוכו ועסקו בהוצאת גופות של ילדים קטנים בני 5-6 ופצועים קשים נוספים. בהמשך חיברו את האוטובוס למנוף בכדי לאתר גופות נוספות מתחתיו אבל לא מצאו דבר".

בן ציון אורינג, מפקד זק"א ירושלים, אמר: "הדיווח הראשוני התקבל ב-9:00, אבל לקח לצוותי ההצלה וזק"א לא מעט זמן למצוא את המיקום המדויק, היות ומדובר בשטח פלסטיני. לזירה נכנסנו לאחר שקיבלנו אישור להיכנס ותוך זמן קצר מד"א הכריז על אירוע רב נפגעים. מתנדבים של זק"א שהיו כבר במקום דיווחו למוקד זק"א על מיקום מדויק ועל כך שהם חילצו עם הסהר האדום חמש גופות, כולן של ילדים. נהג המשאית פונה במצב קל עד בינוני. מצבו של נהג האוטובוס לא ידוע. הייתי כבר באירועים רבים וקשים, אבל ברגע שמדובר בילדים הזעזוע קשה הרבה יותר".

דני רוטנברג, דובר מד"א ירושלים, אמר כי "מדובר במשאית גדולה שהתנגשה חזיתית באוטובוס שהוביל ילדים. האוטובוס התהפך, נדלק ונשרף כליל. ייתכן שיהיו נפגעים נוספים, היות והאוטובוס כובה רק עתה ואנו בודקים אם יש בו נפגעים נוספים".

דובי ויסנשטרן, מתנדב זק"א, אמר: "ראיתי המון זירות בחיי ולא ראיתי מראה כזה של אוטובוס. האוטובוס שרוף כליל, אין בו כלום. עשיתי סריקה בתוך האוטובוס לראות אם יש משהו בפנים, וראיתי דברים של תלמידים. ילקוטים ונעליים שנשרפו כליל. אני מקווה שהיו ילדים שהצליחו לברוח. מי שיצא מכאן רק פצוע הוא בגדר נס. לאחר פינוי הנפגעים מנוף של כיבוי הרים את האוטובוס כדי לוודא שאין עוד נפגעים".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי משאית הנהוגה ע"י נהג ערבי ישראלי ככל הנראה החליקה בשל תנאי מזג האוויר סטתה וכתוצאה מכך התנגשה בצידו הקדמי שמאלי של אוטובוס ובו כמה עשרות ילדים. כתוצאה מהתאונה התהפך האוטובוס ועלה באש ישנם מספר הרוגים ועשרות פצועים שלאחר פעולות חילוץ פונו לבתי חולים ברמאללה וכן לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. המשטרה קוראת לכלל הנהגים לנהוג בזהירות להקפיד על כללי נהיגה בטוחה במיוחד בשל תנאי מזג האוויר וסכנות ההחלקה. נסיבות התאונה בשת"פ של בוחני תנועה של המשטרה הפלסטינית.

בעקבות התאונה הכריז יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על שלושה ימי אבל.



















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}