כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הזרימה מהירדן לכנרת - פי 5.3 מבשנה שעברה

חורף שובר שיאים: מפלס הכנרת עלה בינואר ב-55 ס"מ - כמות שוות ערך לצריכת המים השנתית של מיליון תושבים32; בשבוע האחרון עלה מפלס הכנרת בקצב של 2-3 ס"מ ביום

סירה בכנרת
סירה בכנרת

החורף הנוכחי הוא אחד החורפים הגשומים ביותר בישראל מאז ראשית המאה, וינואר היה הגשום ביותר מאז ינואר 2004, כך עולה מנתוני השירותים ההידרולוגיים. מהנתונים שפורסמו עולה כי קצב זרימת המים מהירדן לכנרת כפי שנמדד בגשר הפקק, הגיע בסוף החודש שעבר ל-41.5 מ"ק לשנייה, קצב זרימה העולה פי 5.3 על זה שנמדד בשנה שעברה באותו מועד.

הירדן הוא ספק המים העיקרי לכנרת. עוד עולה מהנתונים כי מפלס הכנרת עלה בינואר ב-55 ס"מ, עלייה שמשמעותה תוספת של כמעט 100 מיליון מ"ק באגם. הכמות שנוספה היא שוות ערך לצריכה הביתית של כמיליון אזרחים במגזר העירוני, כמספר תושבי ירושלים וחיפה גם יחד. בשבוע האחרון עלה מפלס הכנרת בקצב של 2-3 ס"מ ביום. יחד עם זאת באגם חסרים עדיין כ-670 מיליון מ"ק כדי להגיע לכמות המים המרבית (הקו האדום העליון).

לפי תחשיבי מחלקת המים בחברת רו"ח ברית פיקוח, חברת רו"ח המבקרת את מאזני האגודות השיתופיות במגזר החקלאי, על רשות המים להקצאת ב-2012 לפי מבחני הרשות עצמה להקצאת לחקלאות ממערכת המים הארצית 424 מיליון מ"ק. הקצאה זו עדיין לא כוללת את ההקצאה בגין גשמי פברואר וגשמים נוספים עם יהיו במרץ-אפריל. הקצאת הבסיס שקבעה רשות המים לחקלאות ל-2012 היא 410 מיליון מ"ק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}