כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

טים קוק למשקיעי אפל: "לא נעשה עם הכסף מסיבות"

בהופעה נדירה בפני בעלי מניות אפל, התבטא טים קוק בשלל עניינים • בין היתר דיבר המנכ"ל הטרי על הצלחת החברה בעולם הטאבלטים, מאבקה על תנאי העובדים בסין וכוונותיה לעתודות הכסף האדירות שנצברו אצלה

  • כ"ב שבט התשע"ב
טים קוק. צילום: AP
טים קוק. צילום: AP

אפל מנהלת דיונים פעילים מאוד ברמת הועד המנהל בשאלה מה לעשות עם המצבור הגדל והולך של מזומן ובטחונות שברשות החברה, כך אמר ביום שלישי מנכ"ל החברה טים קוק. הדברים נאמרו על רקע קריאות לחברת האלקטרוניקה, בעלת השווי הגבוה בעולם, להשתמש בעתודות המזומן שלה.

קוק, באחת מהופעותיו הנדירות בפני משקיעים, דיבר גם על הזדמנויות "מדהימות" בתחום הסמארטפונים. הוא אמר גם שהאייפד מצליח ברמה "מרקיעת שחקים", והוסיף שהוא חוזה כי מספר הטאבלטים יעבור בסופו של דבר את מספר המחשבים האישיים הנמכרים - מה שישים סוף לשליטתה של מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. הוא הודה בכך שאמזון, מציבה תחרות עזה עם טאבלט הקינדל פייר שלה, וציין שלקמעונאית המקוונת יש נקודות חוזק אחרות.

מניות אפל הגיעו השבוע למחיר שיא של 509.46 דולר בבורסת הנאסד"ק, מתוך תקוות לדרישה משמעותית לאייפון 4S ואופטימיות של משקיעים לגבי השקה פוטנציאלית של האייפד החדש ב-2012. התקווה הנוספת של וול סטריט היא הסבירות שאפל תחזיר חלק מתיבת האוצר שלה, המכילה 98 מיליארד דולר, לבעלי המניות באמצעות דיבידנדים או רכישת המניות חזרה - גם אם מדובר בעסקה חד פעמית. ביום שלישי עודד קוק את המשקיעים בכנס טכנולוגיה של גולדמן סאקס להיות סבלנים לגבי עתודות המזומן. "אני מבקש רק מעט סבלנות, כדי שנעשה את זה באופן מכוון ולטובת בעלי המניות", אמר קוק. הוא התבדח באמרו שאפל לא תארח מסיבות טוגה עם הכסף. "זה לא חדש שאנחנו מדברים על זה. זה בדיונים יותר ויותר, בפירוט גדל ועולה".

בהתייחסו לנושא נוסף שעולה פעמים רבות בפורומים פומביים, הדגיש קוק שיצרנית האייפון והאייפד לוקחת את תנאי העובדים בשרשרת האספקה חובקת העולם שלה ברצינות תהומית. בכך ביקש קוק להרגיע ביקורות חוזרות ונשנות לפיהן שותפות הייצור של אפל מתייחסות לעובדיהן שלא כיאות. קוק, שקיבל את המושכות מסטיב ג'ובס, שנפטר באוקטובר האחרון, אמר כי לחברה יש הבנה "ברמה מדוקדקת" לגבי הטיפול של שותפיה בעובדים. אפל אמרה ביום שני כי "קבוצת העבודה ההוגנת" (Fair Labor Association) החלה בבדיקה "חסרת תקדים" של תנאי העבודה אצל שותפות הייצור העיקריות של אפל, כולל מפעלי פוקסקון הידועים לשמצה בדרום סין, שיצרנית האייפון ממשיכה להיאבק עם בעיות תדמית מתמשכות בשל בעיות עובדיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}