כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"הצדק ניצח" • תיק א-דורה ייפתח מחדש?

בית המשפט העליון בצרפת ביטל את הרשעתו של ד"ר יהודה דוד בתביעת הדיבה הפלסטינית • רה"מ נתניהו התקשר לברך: "אתה מופת למאבק על האמת של מדינת ישראל"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אמש (ד') ביטל בית המשפט העליון בצרפת את הרשעתו של ד"ר יהודה דוד שנתבע בתביעת דיבה נגד ג'מאל א-דורה מעזה.

הד"ר, שטיפל בשעתו בילד מוחמד א-דורה חשף פרטים מהתיק הרפואי וטען כי הצלקות, עליהן טען האב ג'מאל כי נגרמו כתוצאה מירי כוחות צה"ל, נגרמו כשבע שנים לפני האירוע, בשנת 1992, ולא בשנת 2000 כפי שנטען.

סיפורו של א-דורה הביא לפתיחת אירועי אינתיפאדת אל-אקצא לאחר שהפלשתינים האשימו את ישראל במות הבן כתוצאה מחילופי ירי בצומת נצרים לשם נקלעו.

כאמור, השופטים קבעו כי הד"ר דיבר אמת וביטלו את הקנס אותו הטיל עליו בית המשפט המחוזי בחודש אפריל האחרון.

זמן קצר לאחר הזיכוי התקשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אל ד"ר יהודה דוד ושיבח אותו. "אתה מופת למאבק על האמת של מדינת ישראל. אתה דוגמא לדבקות בצדקת הדרך של עמנו. עשית שירות גדול לעם ישראל", אמר לו. בהמשך הבטיח לו כי ביום ראשון תתמוך הממשלה בהצעת החוק לפיה מדינת ישראל תשלם את הוצאות משפטו.

הד"ר דוד הודה לראש הממשלה על הדברים ואמר כי "היום הצדק של עם ישראל ניצח".

הבוקר פנה ח"כ ד"ר נחמן שי במכתב לנתניהו וביקש ממנו להורות על בדיקה מחודשת של נסיבות מותו של הילד מוחמד א-דורה בפתח האינתיפאדה השנייה, ספטמבר 2000. "אין ספק כי אתה כמי שמצוי בתחום זה מבין את חשיבותה של חקירה מחודשת זאת״, כתב ח"כ שי.

הוא הוסיף כי "החלטת בית המשפט העליון בצרפת בעניין תביעת הדיבה של ד״ר יהודה דוד מחזקת את הדעה כי א-דורה לא נורה ונהרג מאש צה״ל. הנזק שנגרם במרוצת השנים לישראל כתוצאה מניהול הסברתי כושל של האירוע מחייב עתה כי ישראל תבחן את נסיבות המוות ותטהר את צה״ל מן האחריות למותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}