כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מדוכאים? אולי זה בגלל שיש לכם יותר מ-354 חברים בפייסבוק

לפי מחקר חדש: "ככל שיש יותר חברים גדל הסיכוי שאתם מבלים את היום בבדיקת החופשה החלומית או הקידום שמישהו בדיוק קיבל"

  • כ"ב שבט התשע"ב
מדוכאים? אולי זה בגלל שיש לכם יותר מ-354 חברים בפייסבוק
יצחק לב ארי

פייסבוק ידועה בתור מקור שמחה ואושר, אחרת קשה להסביר מדוע 483 מיליון אנשים נכנסים אל הרשת החברתית מדי יום. ולמרות זאת, אם יש לכם יותר מ-354 חברים בפרופיל שלכם - אולי יש לכם סיבה לדאגה.

במחקר שהוצג לאחרונה בפגישה של הארגון העולמי לפסיכולוגיה חברתית ואישית החוקרים לקחו מדגם של משתמשי פייסבוק בגילאים 65-18 וביקשו מהם לקרוא את עדכוני הסטטוסים של חבריהם בפייסבוק, לאחר מכן הם ביקשו מכל משתתפי המחקר לדרג את רמת שביעות הרצון שלהם מחייהם.

אלו שבדקו קודם כל את עדכוני החדשות של חבריהם בפייסבוק דיווחו על רמת שביעות רצון נמוכה לעומת אלה שלא בדקו זאת ראשונה. מבין הנבדקים שקראו את עדכוני הסטטוסים, המחקר חשף כי כמות של 354 חברים היא נקודת המעבר שאחריה אנשים הופכים להיות פחות שבעי רצון מחייהם באופן משמעותי.

הסיבה: חלק ניכר מהאופן בו אנחנו בודקים את ההצלחה שלנו בחיים מבוסס על השוואה לחברים. "הבעיה היא שפייסבוק נותנת לנו מראה חלקית על החברים שלנו והחיים שלהם והמראה הזו נוטה להיות חיובית באופן לא מציאותי", כך אמר למגזין מנס הלת' מחבר המחקר דילני גונקב, פרופסור לשיווק בבית הספר למנהל עסקים IE במדריד.

גונקב הוסיף כי "ככל שיש לכם יותר חברים, כך יש סיכוי גדול יותר שאתם מבלים את היום שלכם בבדיקת החופשה החלומית של מישהו, החברה החדשה שלו או הקידום שהוא בדיוק קיבל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}