כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פיצוצים בתאילנד • חב"ד: "ממשיכים בפעילות"

אירנים ביצעו סדרת פיצוצים בבנגקוק בירת תאילנד • שליח חב"ד ל'בחדרי חרדים': "קיבלנו אזהרות לפני כחודש, אבל שום דבר לא יוכל לעצור את השיגרה"

בית חב"ד בבנקוק. צילום ארכיון
בית חב"ד בבנקוק. צילום ארכיון



המשטרה בבנגקוק בירת תאילנד דיווחה היום על סדרת פיצוצים שאירעו בסמיכות מקום זה לזה, באיזור השגרירויות בעיר, מספר ק"מ משגרירות ישראל ומרכז יהודי.

אחד הפיצוצים, כנראה האחרון, גרם לפציעתו של איראני, שאיבד שתי רגליו ופונה לבית החולים. באירוע נפצעו גם מספר עוברי אורח.

מהדיווחים עולה כי פיצוץ ארע גם בדירה באזור, בה התגורר הפצוע עם שני שותפים, כנראה גם הם איראנים.

שניים מהמחבלים הצליחו להימלט, ואחד מהם ניסה לעצור מונית - אולם הנהג סירב לאפשר לו לעלות עליה. בשלב זה השליך פצצה שהייתה בידו, והחל להימלט מהמקום רגלית. לאחר שרץ כ-100 מטרים, ניסו שוטרים לעצור אותו ליד תא טלפון.

הוא ניסה להשליך פצצה נוספת, אך היא נשמטה מידו, התפוצצה בסמוך אליו וגרמה לפציעתו הקשה. לפי דיווח נוסף בתקשורת התאילנדית, מטען חבלה נוסף, רביעי, נמצא באזור - ונוטרל על-ידי חבלנים.

במקביל. מנהלת המשטרה המקומית מרדף בניסיון לאתר את שני השותפים שנמלטו.

"הורו לנו לנקוט במשנה זהירות"

הרב יוסי גולדברג, משליחי חב"ד בבנגקוק, סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הפיגוע עצמו התרחש מרחק מספר קילומטרים מהאזור בו הוא ובני הקהילה היהודית מתגוררים. "כבר אתמול יצרו איתנו קשר שניזהר, בעקבות הפיגוע שאירע בהודו", אומר הרב גולדברג.

"כבר לפני חודש, לאחר שנחשפה בתיאלנד פעילות טרור - קיבלנו אזהרות. כל הזמן ריחף באוויר חשש, והורו לנו לנקוט במשנה זהירות".

הרב גולדברג מוסיף: "הקהילה היהודית ניזונה מהתקשורת הישראלית. שגרת החיים כאן ממשיכה, יהיה קשה מאוד להפסיק את השגרה ולהוציא את הציבור מהשגרה. אנחנו לא רואים התרחשות ברחובה של עיר.

"אין פחד, אבל בהחלט זה לא נעים ומשתדלים לשמור על ערנות מוגברת".

ובארץ: מגבירים ערנות ומעלים כוננות

בעקבות ההתרעות והפיגועים האחרונים בחו"ל, החליט ראש אגף מבצעים במשטרת ישראל, ניצב ניסים מור, להגביר את הערנות בכל חלקי הארץ.

הפעילות תתמקד באזורי שגרירויות ואינטרסים זרים. יושם דגש על מעברים, נמלי תעופה, נמלים ומוסדות שלטון.

רמת הכוננות הועלתה לרמה אחת לפני הגבוהה ביותר. עוד הורה ניצב מור להגביר את ההיערכות המשטרתית סביב הנציגויות הזרות, וכן סביב בתי הנציבים הזרים הפועלים בישראל.

בנוסף, שוטרים הונחו לאבטחה הדדית והוראות פתיחה באש. את ההנחיות הללו החלו ליישם כבר אתמול, מיד אחרי האירועים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}