כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פוליטיקאים קטנים • כולם מתפללים, וב'העדה' שותקים

"היום המצב שונה", חרץ היו"ר. "השיטה בסכנה" • באומץ לב מתאר יהודה משי-זהב את ישיבת הנהלת 'העדה', במהלכה הוחלט שלא לקרוא לציבור להתפלל לרפואת הגרי"ש אלישיב

משי זהב. צילום: פלאש90
משי זהב. צילום: פלאש90



עיני העולם היהודי כולו נשואות בדאגה אל עבר הקומה העשירית בבית החולים שערי צדק שם מאושפז במצב קשה מרן פוסק הדור הגאון הרב יוסף שלום אלישיב שליט"א הזקוק לרחמי שמים מרובים.

הציבור כולו - עדות, חצרות וקהילות - מתאחדים בתפילות ובתחנונים ושופכים לב כמים לשלומו להחלמתו ולרפואתו השלימה.

עצרות תפילה נערכות בכל רחבי תבל, בהשתתפות אנשים ונשים מנער ועד זקן.

על-פי הוראות הרבנים, תינוקות של בית רבן הפסיקו את תלמודם ועברו לאמירת תהילים, נאמרו י"ג מידות וארונות הקודש נפתחו.

בעת זו מתכנסת לה בבתי זופניק שבירושלים הנהלת 'העדה' בחשיבות מדומיינת בשיעור לאין ערוך, לישיבה דחופה שלא מן המניין, כשהנושא על סדר היום הוא: האם לקרוא לקהל עדתה להצטרף לתפילות לרפואתו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א.

וכך מתנהל לו אפילוג של הדו-שיח ההזוי בין חברי ההנהלה:

היו"ר:

- על סדר היום: האם צריכה העדה החרדית לצאת במודעה רשמית מטעמה המבקשת מהציבור לשאת תפילה למען הגרי"ש אלישיב המאושפז במצב קשה?

החברים:

- מצד אחד, אסור לנו לפרוש מן הציבור, מצד שני 'התבדלות' זו היא הרי שיטתנו.

- הרי הגרי"ש אלישיב התיר את ההשתתפות בבחירות, וקריאה שלנו לציבור להתפלל לשלומו, עלול להיראות ח"ו כמתן הכשר להשתתפות בבחירות הטמאות.

- אבל רבבות שלומי אמוני ישראל בכל רחבי תבל שומעים לקולו, מתנהגים לפי פסקיו והולכים לפי הנהגותיו. איננו יכולים להתעלם מכך.

- תמיד היינו מתי מעט, אחד היה אברהם, כל העולם כולו מעבר אחד, והוא מעבר אחד.

- אבל גם בעבר בימי כהונת מרנן ורבנן הגרי"ח זוננפלד, הגרי"צ דושינסקי, הגרז"ר בענגיס, כ"ק האדמו"ר בעל 'ויואל משה', בעל 'המנחת יצחק', הגרמ"א פריינד, הגרי"מ דושינסקי זיע"א, שהיו בידידות רבה גם עם בעלי פלוגתא אידיאולוגית והשקפתית, בעת צרה וצוקה לא הסתכלו על כלום וידעו להתאחד בתפילה ובתחנונים ובודאי לשלומו של אחד מגדולי ישראל.

- היום המצב שונה ו'השיטה' בסכנה.

- אבל לא מדובר כאן בפוליטיקה ח"ו, יהודי כשר מגדולי הדור רבן של רבבות רבבות אלפי ישראל הזקוק לרחמי שמים, והמציאות היא שגם הציבור שלנו ובמוסדות שלנו כן מתפללים לשלומו, אז למה לא להוציא 'קול קורא' 'בקשו רחמים'? למה להוציא את עצמנו מהכלל?

- גם כשהמכונים 'סיקריקים' פגעו בהגרי"ש אלישיב, בהגראי"ל שטיינמן, באדמו"רים מגור, מתולדות אהרן, ראש ישיבת המתמידים ועוד, לא הוצאנו הודעת גינוי. לא על כל דבר אנחנו צריכים לפרסם מודעה.

היו"ר:

- הוחלט שהעדה החרדית אינה קוראת לקהל עדתה להתפלל לשלומו של הגרי"ש אלישיב. האסיפה ננעלה.

כל פירוש מיותר...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}