כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בית חב"ד בניו דלהי: "הכניסה לישראלים בלבד"

בית חב"ד בניו-דלהי שבהודו, מתמגן מחשש לפיגועים • לראשונה ייסגרו שערי המקום לזרים - הכניסה תותר לאזרחים ישראלים בלבד • התפתחות בחקירת הפיגוע בעיר

הפיגוע בניו דלהי. צילום: ארכיון
הפיגוע בניו דלהי. צילום: ארכיון

בית חב"ד בניו דלהי שבהודו נכנע להתרעות והודיע כי הוא סוגר את שעריו למבקרים שאינם אזרחים ישראלים.

בנוסף גם תוגברו כוחות האבטחה סביב בתי חב"ד במדינה, ובמוסדות יהודים ברחובות המרכזיים.

ההודעה באה בעקבות הפיגוע שהביא לפציעתה של טל קורן-יהושע, אשת הדיפלומט הישראלי, ביום שני האחרון.

בנוסף לכך, הודיעו הרשויות, כי הנכנסים בשערי בית חב"ד בניו דלהי, ייבדקו על ידי המאבטחים בצורה קפדנית ביותר. תיירים שאינם ישראלים, גם יהודים, לא יורשו להיכנס עד להודעה חדשה.

בתוך כך, היום הודיעה המשטרה בהודו כי חלה פריצת דרך בחקירת הפיגוע:

חמישה חשודים עוכבו לחקירה, ואופנוע אדום נמצא נטוש בדרום העיר, הוא חשוד כאופנוע ששימש את המחבל שהצמיד את המטען למכונית הדיפלומטית. לפי הדיווח באתר "אינדיה טודיי", מצלמות אבטחה באזור שוק המשמש כנקודת מפגש לבעלי זהויות זרות, תיעדו את החשודים משוטטים סביב הרכב של השגרירות הישראלית.

המשטרה, לפי דיווח זה, זכתה להציץ בפניו של המחבל - שככל הנראה חיבר לאחר מכן את הפצצה לאחורי הרכב הדיפלומטי. שוטרים שהיו במקום אף סיפרו, כי ראו את המחבל נושא שק, ואף הבחינו במטען שחובר למכונית.

תוך כך, אגף המבצעים של צה"ל העביר הנחיות לנספחים הצבאיים בתום הערכת מצב מיוחדת שהתקיימה השבוע, לתדרך את כלל הקצינים השוהים במדינתם, באופן מיידי, לנקיטת אמצעי זהירות.

מעבר לחידוד הנהלים בדבר עירנות מוגברת, החליטו לוודא תדרוך של כלל קציני צה"ל, טרם יציאתם לחו"ל, בדגשים הבאים: איסור להסתובב ברחובות העיר על מדים, איסור נסיעה במונית מהמלון ויציאה מהמלונות בקבוצות בלבד – זאת מחשש לחטיפה או פגיעה באחד מאנשי הצבא.

יודגש כי כרגע לא חל איסור נסיעה להודו.


באחרונה החליטו לאסור על נסיעת חיילים וקצינים לבנגקוק בירת תאילנד ולניגריה, זאת לאור אזהרה המטה ללוחמה בטרור ובעקבות מעצרם של מחבלי חיזבאללה שפעלו במדינה, בחשד לתכנון פיגוע מיידי נגד מטרות ישראליות.

בהוראה שהוציא אל"מ שמוליק קלמי, רמ"ח ההגנה באגף המבצעים, נכתב כי "חל איסור מוחלט על שהיית קציני וחיילי צה"ל בבנגקוק, למעט טיסות מעבר וללא יציאה מתחומי שדה התעופה של בנגקוק". האזהרה מתייחסת, כאמור, גם לביקור קצינים וחיילים בניגריה, זאת "נוכח תסיסה עמוקה ומתמשכת בקרב קהילות מוסלמיות קיצוניות בניגריה ולאור עוינות כלפי המערב וישראל"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}