כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

השדרנית אופרה וינפרי מצהירה: "אני חסידית" • צפו

אשת התקשורת האמריקנית, אופרה וינפרי, ביקרה אצל משפחות חרדיות בברוקלין • לדבריה: "למדתי הרבה מלילות השבת המשפחתיים" • צפו

משפחת גינצבורג ווינרי.  theurbantwist.com
משפחת גינצבורג ווינרי. theurbantwist.com



אופרה וינפרי, המראיינת מס' אחד בתקשורת האמריקנית מקדישה את תוכניתה לסקירת חיי הציבור החרדי בארצות הברית ומשחררת אמירות מעוררות עניין.

וינפרי, מנחת תוכנית אירוח ארצית בשם "המופע של אופרה וינפרי", בה צופים מליוני אמריקנים. בשבוע האחרון היא התארחה למספר ימים בבתי משפחות חרדיות בברוקלין שבניו יורק. פרק ראשון בנושא מתוך שניים, שודר אמש (ג) בארה"ב.

בין היתר, שהתה אופרה ווינפרי אצל משפחת אריה ושרה גינצבורג ותשעת ילדיהם ואף ביקרה במקווה.

Visit Jewish.TV for more Jewish videos.


בראיון מיוחד לאחר השידור התוכנית, שהעניקה אופרה ווינפרי לערוץ האינטנרנט החבד"י -JEWISHTV - היא מתארת את חווית הביקור שלה בשכונה החרדית.

"כמו הרבה אנשים בארה"ב, הלכתי ברחוב וראיתי את הגברים מהקהילה היהודית חסידית עם הזקן הארוך, המגבעת והבגדים השחורים והרגשתי מעט מאויימת", אמרה, "הרגשתי לא בנוח. לא דיברתי איתם כי ידעתי שיש איזשהו עניין שאסור לדבר עם נשים. עכשיו, אחרי הביקור, אני מרגישה שקיבלתי אישור למה שהרגשתי בפנים - שבעצם כולנו בסופו של דבר הרבה יותר דומים משונים. כולנו עם ערכים דומים, כמו ערך המשפחה והרצון לשמור על המסורת".

מה שבמיוחד מצא חן בעיני וינפרי, היו לילות השבת. "אולי לא אעשה ארוחת שישי", היא אומרת, "אבל בהחלט למדתי הרבה מהרעיון שפעם בשבוע יושבת כל המשפחה מסביב לשולחן וסועדים יחד. כנראה שיש בי יותר יהודית-חסידית משחשבתי, סיימה".

וינפרי נדהמה מכך שבבתים בהם ביקרה אין טלוויזיה: "הסתובבתי בין הילדים ושאלתי אותם אם הם מכירים את מיקי מאוס, שרק, ו לא רק שהם לא ידעו מי הם, הם גם לא הסתקרנו לדעת מי הם. נראה לי מדהים שאפשר לגדל כך ילדים היום".

לצפיה בתוכנית המקורית

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}