כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חודש לאחר אזהרת TheMarker: אנליסטים מורידים המלצות לחברות הסלולר

בימים האחרונים הורידו כמעט כל האנליסטים את מחירי היעד לפרטנר וסלקום

  • כ"א שבט התשע"ב
פרטנר מול סלקום. צילום: עניינים
פרטנר מול סלקום. צילום: עניינים

הרבעון הנוכחי של פרטנר היא שולי יחסית ומהווה עוד סמן בירידת מחירי הסלולר. "קשה מאד לראות תסריט אחר ל-2012 מלבד מלחמת מחירים בשעה שהשוק עובר מתחרות של שלוש לחמש חברות והאלטרנטיבה הוירטואלית. הסיכוי למחיקת החברה מהמסחר? קיים, אבל לא ניתן לתמחר המניה על גביו", כך אומר היום צחי אברהם, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז'.

"אנחנו מורידים את התחזית לפרטנר לרבעון הרביעי ומעבר לו ואת מחיר היעד. תשואת שוק במחיר 35 שקל."

פרטנר וסקיילקס (חברת האם) הודיעו רשמית לאחרונה כי ייתכן שתוגש הצעה למחיקת אחת או שתי החברות מהמסחר. "לכאורה זו בשורה חיובית שאמורה לתמוך במחיר המניה אבל קשה לבנות על הודעה כזו בתמחור המניה", מציין אברהם. "זו אמנם אופציה חיובית אבל היא קיימת באופן תיאורטי בכל מניה נסחרת."

"השפעה על מחיר המניה תתרחש רק אם ההצעה תוגש לכל מניות פרטנר ולא רק למניות בעלי השליטה ואנחנו לא מתמחרים את הסיכוי הזה במחיר היעד שלנו משום שהערכה של מניית פרטנר לא יכולה להיות כרוכה בספקולציה עתידית לגבי הסיכוי למחיקת המניה מהמסחר, שאין לנו היכולת להעריך את סבירותה או את מחירה."

שלוש חברות – בנקודה הנוכחית, שלוש החברות הגדולות ממשיכות להילחם על הלקוחות. צחי אברהם טוען כי בניגוד לתחילת 2011, נדמה שהמאיץ לתחרות היא לא "משיכה" של חברות הסלולר דרך חבילות זולות יותר אלא מודעות גדולה יותר של הלקוחות, שממשיכים להאיץ את קצב הנטישה בין החברות ובכך מבצעים תנועת מספריים שלילית על התוצאות דרך:
• הכנסות - לחץ על המחירים
• הוצאות - קושי בקיצוץ מערך השירות והמכירות

ארבע – מירס במרחק של חודשים ספורים מהשקת הרשת החדשה שלה. "הנוכחות של HOT בבית הלקוחות תאפשר למירס יצירתיות שיווקית ולמרות שאנחנו חושבים שהיא לא תלך לחלוטין על גזרת המחיר בלבד אלא דרך "סל מרובע" היא תהיה חייבת להציע מחיר זול יותר ללקוחות", אומר אברהם.

חמש – "גולן טלקום הולך להיות שחקן של מחיר, נקודה", מצהיר אברהם. "השקת הרשת במחצית השנייה של 2012 תעמוד כעננה מעל מחיר המניה של פרטנר. משום שהיא למעשה מסמנת שהווקטור השלילי של ה-ARPU ימשיך אל 2013 (או בשמו החילופי הטווח הארוך של שוק ההון)."

וחצי – רמי לוי ואלון סלולר. "הכניסה של רמי לוי מורגשת בפרטנר משום שהיא מאפשרת לצרכנים אלטרנטיבה פשוטה עם מחיר השוואה ידוע", מסביר אברהם. "השינוי מורגש במוקד הלקוחות והתבטא בהשקת תוכנית Clear כתגובה. אלון טלקום עשויה להיות שחקן חשוב נוסף שינסה למנף את מועדון הלקוחות YOU והפלטפורמה הקיימת של הקבוצה."

הרבעון הרביעי יכיל את ההשפעות ירידת המחירים על גב העונתיות החלשה שמאפיינת את הרבעון הרביעי ומכירות ציוד שהיו נמוכות יחסית (האייפון 4S הושק רק באמצע דצמבר). "קשה להתלהב מהתוצאות עם ירידה של 10% בהכנסות, 29% ב-EBITDA, ו-56% ברווח הנקי", מדגיש אברהם.

פרטנר תפרסם את הדו"חות לרבעון הרביעי ב-22/2.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}