כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

דורסים את השבת • חולדאי: "לאפשר תחבורה ציבורית"

ראש עיריית תל אביב מצטרף לקריאה להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות • "מה יעשה מי שרוצה לנסוע לים?", שאל בפייסבוק • חבר המועצה: "זה יותר גרוע מהקומוניסטים"

יסע בשבת? אוטובוס דן. צילום ארכיון
יסע בשבת? אוטובוס דן. צילום ארכיון



האם התחבורה הציבורית בתל-אביב-יפו תפעל גם בשבתות? בימים האחרונים מקדמים מספר פעילים חילונים הנתמכים על ידי חברי מועצה - בעיקר מסיעת מרצ - את הנושא.

ראש העיר, רון חולדאי, מצטרף לקריאה. בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה ברבע מימות השנה לא פועלת תחבורה ציבורית בחג ובשבת. עלינו לשאול את עצמנו - מה עושה מי שאין ביכולתו לרכוש רכב פרטי ומבקש לבקר בשבת את משפחתו או לבלות בחוף הים?".

לטענתו המצב היום, "פוגע בהתפתחות התקינה של המדינה וביכולת של הציבור לוותר על הרכב הפרטי היקר והמזהם".

בשבת האחרונה יצאו 100 פעילים מתנועת 'ישראל חופשית' לתחנות האוטובוסים ברחבי העיר תל-אביב שם הניפו שלטים עם סיסמאות, "מחכה לאוטובוס בשבת". התנועה מקבלת גם את תמיכתה של חברת המועצה תמר זנדברג ממרצ שהגישה הצעה לסדר במטרה לקדם את הנושא במישור העירוני.

הנושא מעורר ביקורת חריפה שנשמעת מצידם של חברי המועצה החרדים. בנימין בביוף מסיעת ש"ס אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי אם יצטרך ייצא אף הוא להפגנות ברחובה של עיר וימחה נגד הפעלת האוטובוסים בשבת, "אני רוצה להזכיר לראש העיר ששמירת השבת היא אחת המצוות היסודיות והעיקריות של עם ישראל. אני אישית מתחייב להילחם על קדושת השבת בתל-אביב יפו ואם נצטרך נצא להפגנות ברחובה של עיר.

"גם בהנהגה הקומוניסטית היו מתחשבים ביהודים וגם בזמן כהונתו של מאיר דיזנגוף כראש העיר בתל-אביב יפו התבקשו התושבים לשמור על עקרונותיהם ולכבד את הציבור הדתי והחרדי שהיה גר בעיר.

"לכן אני קורא לכל חברי המועצה שיושבים בקואליציה, לרבנים של העיר ולכל נציג ציבור דתי או חרדי להביע את מחאתו על עצם הכוונה להפעיל את האוטובוסים בשבתות. זאת מדינה יהודית ואין סיכוי שניתן לכך יד".

נפתלי לוברט, חבר המועצה ונציג אגודת ישראל בעירייה אמר: "אין תגובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}