כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חשיפת 'בחדרי חרדים' • 'יהדות התורה' התקפלה

יממה לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' אודות התנגדות סיעת 'יהדות התורה' להעברה תקציבית למקווה בשכונת הר-נוף - מגיעה ההבהרה • "הסיעה תעשה הכל להשיג את הסכום הנדרש"

מקווה טהרה בירושלים. צילום אילוסטרציה
מקווה טהרה בירושלים. צילום אילוסטרציה



אמש (א') חשף אתר 'בחדרי חרדים את התנגדותם של חברי סיעת 'יהדות התורה' להעברת סכום של מיליון וחצי שקלים לטובת השלמת בניית מקווה בשכונת הר נוף בירושלים. הכתבה עוררה סערה גדולה – והנהלת הסיעה נאלצה להוציא הודעה לפיה תעשה הכל בכדי להביא להעברת התקציב.

עוד בנושא:
ומי הצביע נגד המקווה? פינדרוס ופפה אללו ממרצ

כזכור, אתמול דנה וועדת הכספים בעירייה בהעברת תקציב של מיליון וחצי שקלים עבור המקווה. ביהדות התורה טענו כי הסכום מיועד לבתי כנסת בעיר – והתנגדו לבקשה.

במהלך היום השמיעו חברי מועצה מהאופוזיציה טענות קשות נגד החברים ביהדות התורה. "בושה שכך הצביעו", אמרו ל'בחדרי חרדים'. יו"ר הסיעה, יעקב הלפרין הסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הועבר תקציב של כמעט מיליון שקלים לטובת המקווה והסכום הנוסף עליו דנו במליאה נועד לבתי כנסת.

הלפרין אף דחה את הטענות כי נעשתה חבירה להצבעת חברי מרצ.

גורם ביהדות התורה הסביר היום כי החברים התנגדו לתקציב הנוסף שיועד לבתי הכנסת "מהסיבה שאם היו מעבירים את התקציב, בתי הכנסת שכבר החלו בשיפוצים לא היו מקבלים את הכסף לעולם". לדבריו, כך יוכלו חברי הסיעה לפעול בימים הקרובים לתקציב החסר של המקווה וכך גם בתי הכנסת ירוויחו מהתקציב הקיים.

בהודעה שיצאה לתקשורת מטעם הסיעה נכתב הערב (ב): "בועדת הכספים נידונה העברה תקציבית מסעיף שיפוץ בתי כנסת להשלמה תקציבית לבניית המקווה בהר נוף.

"סיעת 'יהדות התורה' סבורה כי שינויי סעיפים תקציביים בשני נושאים כה חשובים חייבים לידון טרם יועברו לאישור ועדת כספים. הסיעה תעשה כל הנדרש על מנת להשיג את הסכום הנדרש להשלמה התקציבית לבניית המקווה, ללא פגיעה בתקציבי שיפוץ בתי הכנסת", לשון ההודעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}