כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

משפט 'הולילנד': השופט זעם: איפה הנאשמים?

היום החל המשפט בפרשת הולילנד • גיבורי הפרשה, אהוד אולמרט ושולה זקן נעדרו • גם מאיר רבין נעדר, השופט זעם והוא הופיע מבוהל, לקראת סוף הדיון

נוכח: אורי לופוליאנסקי, צילום: פלאש 90
נוכח: אורי לופוליאנסקי, צילום: פלאש 90



בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נפתח היום (ב') המשפט בפרשת הולילנד.

על פי החלטת השופט דוד רוזן, המשפט יתנהל ארבעה ימים בשבוע, ושלב הראיות יתחיל בעוד חמשה חודשים בשמיעת עדותו של עד המדינה. על פי החלטת השופט, עדותו של עד המדינה תמשך מ-8:30 בבוקר ועד 20:00, ככל שהדבר יתאפשר.

במהלך הדיון אמרה התביעה כי בשבוע שעבר העבירה לכל עורכי הדין של הנאשמים את חומר החקירה המלא. אך שולמית הראל-שוורץ, עורכת דינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר - אורי לופוליאנסקי, טענה שלא קיבלה דבר מחומר החקירה, מאחר שאורי ויתר על זכות השימוע.

עם זאת המשפט החל ברגל שמאל כאשר חלק מהנאשמים ביניהם, אהוד אולמרט וראש לשכתו, שולה זקן, לא נכחו בדיון. עוד מהנאשמים נעדרו והשופט הזהיר כי ייעצרו אם לא יופיעו בדיונים הבאים.

אולמרט שוחרר בשל הסיכומים במשפטו בפרשת 'ראשונטורס'. ראש לשכתו, שולה זקן לא הופיעה מאותה הסיבה, אך לא קיבלה לכך אישור מבית המשפט. מאוחר יותר הסכים השופט כי היא תתייצב בפניו במועד אחר שייקבע.

מאיר רבין היה גם אחד מהנעדרים בדיון. השופט רוזן הורה לו להופיע מיידית, והוא הגיע בתום הדיון.

רבין הודיע בעת הגעתו, כי טרם מינה לעצמו עו"ד, וכי במידת הצורך ייצג את עצמו, אך השופט הבהיר שלא יאפשר זאת ובמידת הצורך יטיל את ייצוגו על הסנגוריה הציבורית.

שורת הנאשמים הארוכה, כפרה בכל סעיפי כתב האישום.

פרופסור דוד ליבאי, המייצג את מהנדס עיריית ירושלים לשעבר, אורי שטרית ואת חבר המועצה אברהם פיינר, העיר שהכמות העצומה של חומר החקירה, אינה מאפשרת להשיב כרגע על כתב האישום.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}