כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

כתב העיתון 'דער איד' נעצר באישון ליל

יצחק וייס, המשמש ככתב בעיתון 'דער איד' נעצר באישון ליל בסמוך לביתו בשכונת מאה שערים • החשד: מעורבות בהפצת 'הפשקוויל הנאצי' • "אמרתי להם שאני שומר על חיסיון"

העיתונאי יצחק וויס. צילום: בחדרי חרדים
העיתונאי יצחק וויס. צילום: בחדרי חרדים



מי שעוקב אחר סדרת המעצרים בפרשיית 'הפשקוויל הנאצי' יכול להתרשם כי רחובות ירושלים נוקו מפושעים והאלימות מוגרה: אמש (א') נעצר יצחק וויס, כתב עיתון חסידות סאטמר 'דער איד' בחשד שהיה מעורב בהפצת הפשקוויל שצייר את מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, כהיטלר.


בשיחה עם 'בחדרי חרדים' משחזר וויס את דקות המעצר הפתאומי: "בשעה 3:30 בלילה הייתי במשרדי העיתון. קיבלתי שיחת טלפון ממספר לא כשר. הקול מהצד השני זיהה את עצמו כצביקה ממשטרת ירושלים. בשיחה הוא ביקש לשוחח איתו בארבע עיניים, אמרתי לו שאני לא בבית ואהיה שם תוך מספר דקות".

"כשהגעתי לבית ראיתי כמה חילונים עומדים ליד הבית שלי בבגדים אזרחיים. חלק ישבו ברכב, וחלק ליוו אותו לבית שלי. נכנסתי לרכב עם צביקה ושוטרים נוספים, נאמר לי שיש להם צו חיפוש בביתי, אך הם לא רצו להעיר את הילדים, והם מבקשים ממני להוריד להם את המחשב שלי לצורך בדיקה שלהם".

וייס הבהיר לשוטרים כי הוא עיתונאי והחסיון מאפשר לו שלא לחשוף את מקורותיו. "ביקשתי מהם לראות צו של שופט המתיר להם לבצע חיפוש אצלי למרות היותי עיתונאי, אך לא היה להם".

אחד השוטרים לא הרפה, ואמר לוייס כי במידה ויתנגד, הם יעצרו אותו ולאחר מכן יבצעו חיפוש גם אם יתנגד. "הסברתי להם שאני עומד על זכות ה'חיסיון העיתונאי' ואני לא מתכוון לתת להם את המחשב שלי לפני שאני רואה צו בית משפט.

"הסברתי לשוטרים שאין לי מחשב בבית, והמחשב במקום עבודתי יש בו חומרים שנאספו במשך שנות עבודתי כעיתונאי. אך במחשב אין שום חומר שיעניין את המשטרה".

לדברי וייס השוטרים אזקו אותו, והוא נלקח עם ניידת משטרה למטה הארצי בירושלים, שם ערכו חיפוש על גופו ותעודת הזהות שלו נלקחה ממנו. משם נלקח ליחידה ארצית לחקירות הונאה בעיר לוד.

"במטה יאח"ה הציגו בפני מספר דברים שאני חשוד בהם, העלבת עובד ציבור, איומים והסתה לאלימות או לטרור. הכחשתי כל קשר לדברים ושוחררתי כעבור עשר דקות".

"בסך הכל השוטרים היו נחמדים אלי, לא איימו עלי או הפעילו לחץ, ובסוף חזרתי הביתה בשעה 5:45", מסכם וויס.

ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה למעצר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}