כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

המצלמות לא הספיקו? המשטרה תקנוס גם עם מכמונות חדשות

המשטרה השקיעה 1.6 מיליון שקל במכמונות מהירות ניידות • המכמונות יצטרפו למצלמות המהירות החדשות, שהחלו לפעול בתחילת החודש

  • כ' שבט התשע"ב
המצלמות לא הספיקו? המשטרה תקנוס גם עם מכמונות חדשות

יחד עם פרישת מצלמות המהירות הנייחות, משטרת התנועה עומדת להחליף גם את הציוד הנייד למדידת מהירות, שנועד ללכוד נהגים במארבים פתע. אקדחי הלייזר הישנים והכבדים (ממל"ז) יפנו את מקום לטובת מכשיר מדגם 2020 Ultralyte, של חברת Laser Technology (המייצרת גם הממל"ז הישן). מדובר במכשיר קל במחצית מקודמו, ומשקלו 1.59 ק"ג, הוא מסוגך להתביית על מטרה תוך 0.3 שניות, וטווח הטעות שלו הוא רק 2 קמ"ש. חידוש נוסף הוא הטווח בו אפשר להפעיל את המכשיר, 610 מטר, כפול מהטווח של המכשירים הנוכחיים.

כדי להימנע מערעור על תוצאות המכשיר, הוא קיבל את אישור הטכניון. באגף התנועה החליטו כי יש לתת תוקף משפטי לכל מכשיר הנמצא בשירותם, וכך- בדיקה של הטכניון תקשה על נהגים להתחמק מתשלום הקנס. 78 אקדחים יירכשו, במחיר של 21 אלף שקל ליחידה. במשטרה מדגישים שאין קשר בין רכישת המכמונות הניידות, למצלמות המהירות החדשות.

למרות הטווח המוגדל של הממל"ז, במשטרת התנועה מבטיחים שהטווח ההפעלה יישאר 300 מטרים, בדומה למכונות הקיימות. גיא ברלס, מומחה לגלאים של מכמונות מהירות, מציין כי גלאי הלייזר שנהגים רכשו בשנים האחרונות, יוכלו לזהות גם את המכמונות החדשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}